نزدیکان نتانیاهو از دسترسی به ادله فساد او جلوگیری می کنند
نزدیکان نتانیاهو از دسترسی به ادله فساد او جلوگیری می کنند

مشاور سابق امنیتی اسرائیل و از افراد نزدیک به نتانیاهو گفته که دو وکیل نزدیک به وی اقدامات غیر قانونی انجام داده اند تا از دسترسی به ادله فساد نخست وزیر رژیم صهیونیستی جلوگیری شود. به نقل از کانال۲ اسرائیل، «عوزی آراد» مشاور سابق امنیتی اسرائیل اعلام کرد که دو نفر از وکلای نزدیک به […]

مشاور سابق امنیتی اسرائیل و از افراد نزدیک به نتانیاهو گفته که دو وکیل نزدیک به وی اقدامات غیر قانونی انجام داده اند تا از دسترسی به ادله فساد نخست وزیر رژیم صهیونیستی جلوگیری شود.

به نقل از کانال۲ اسرائیل، «عوزی آراد» مشاور سابق امنیتی اسرائیل اعلام کرد که دو نفر از وکلای نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی جلوگیری از دسترسی به ادله فساد نخست وزیر این رژیم هستند.

آراد که یکی از افراد نزدیک به نخست وزیر اسرائیل به شمار می رفت و حالا به یکی از مخالفان او تبدیل شده است می گوید که نتانیاهو مثل یک انسان سودجو همیشه انتظار داشت دیگران به او کمک مالی کنند، این مشاور سابق امنیتی رژیم صهیونیستی در بخشی از شهادت های خود علیه نخست وزیر این رژیم گفته است: «داوید شمرون» و «یستحاک مولخو» که دو وکیل نزدیک به نتانیاهو هستند مسئولان مالی او به شمار می رفتند، مولخو مسئولیت خرید خانه ای برای نتانیاهو در شهر «قیصریه» (در فلسطین اشغالی) را برعهده داشت و مسئولیت دریافت کمک مالی یک میلیون یورویی از «ارنو میرون» تاجر فرانسوی برای نتانیاهو را بر عهده داشت. او ادامه داده که «مئیر حبیب» نیز که یکی از مردان ثروتمند در جامعه یهودیان فرانسه است هزینه سفرهای نتانیاهو را پرداخت می کرده است.

با توجه به اینکه مولخو و شمرون هر دو در پرونده معروف به «پرونده زیر دریایی ها» یا «پرونده ۳۰۰۰» نیز درگیر هستند این مقام سابق اسرائیلی گفته که این دو نفر بسیار به نتانیاهو نزدیک هستند و از دهه نود میلادی تاکنون در کنار نتانیاهو بوده اند و اطلاعات زیادی درباره او و خانواده اش دارند. به گفته آراد، این دو تلاش کرده اند تا موانعی ایجاد کنند تا در جریان بررسی پرونده فساد نتانیاهو از دستیابی به ادله و مدارک جلوگیری شود و اقدامات این افراد با همدستی نتانیاهو جرم بزرگی به شمار می رود.

وی به خطر امنیتی این دو فرد که از نزدیکان نخست وزیر اسرائیل به شمار می روند و کارمند دولت هم نیستند اشاره کرده است و به نقل از «مئیر داغان» رئیس پیشین موساد می گوید که مولخو یک روز با داغان دیدار کرده و از او خواسته تا شرایط تماس او را با رهبران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس فراهم کند، داغان نیز که در آن زمان ریاست موساد را برعهده داشته به سراغ نتانیاهو می رود و از او درباره این موضوع سوال می کند که نتانیاهو می گوید برنامه خاصی برای ارتباط با کشورهای عربی وجود ندارد. داغان می گوید به این نتیجه رسیده که یا هیچ برنامه ای برای ارتباط با کشورهای عربی وجود نداشته یا اینکه نتانیاهو به او دروغ می گفته به همین دلیل طرح مولخو برای سفر به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را برهم زده است.

عوزی آراد تأکید می کند که روابط نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس با مولخو سوال های زیادی را برای رهبران سیاسی آمریکا نیز ایجاد کرده است، در سال ۲۰۱۰ جیمز جونز که مشاور امنیت ملی آمریکا در آن دوره بوده است از موازی کاری های مولخو ابراز ناراحتی کرده و گفته بوده که ناهماهنگی در فعالیت های مولخو و اقدامات نهادهای امنیتی اسرائیل، آمریکا را نگران کرده است.

آراد می گوید مولخو همواره به رابطه ویژه ای که با نتانیاهو داشته افتخار می کرده است و مدعی شده بود که نخست وزیر اسرائیل به او اختیارات کاملی داده است و در تصمیمات مهم دولتی دخالت می کرده و می گفته که نتانیاهو او را مأمور به انجام چنین کاری کرده است.

مدتها است که نتانیاهو با اتهامات متعددی در چندین پرونده فساد مواجه شده و بارها از سوی پلیس مورد بازجویی قرار گرفته است، سیاستمداران اسرائیلی و افکار عمومی این رژیم از او می خواهند که از مقام خود استعفا دهد.