نظر تماشاگران ایرانی در مورد نتایج تیم ملی/مراکش قویتر از پرتغال!
نظر تماشاگران ایرانی در مورد نتایج تیم ملی/مراکش قویتر از پرتغال!

تماشاگران و علاقمندان به تیم ملی فوتبال ایران که از نقاط مختلف دنیا خود را به روسیه رسانده اند اعتقاد دارند اگر تیم ملی بتواند از مراکش امتیاز بگیرد کار بزرگی کرده است.  تیم ملی فوتبال ایران چهار روز دیگر در نخستین دیدار خود به مصاف تیم ملی مراکش می رود تا رسما گام در […]

تماشاگران و علاقمندان به تیم ملی فوتبال ایران که از نقاط مختلف دنیا خود را به روسیه رسانده اند اعتقاد دارند اگر تیم ملی بتواند از مراکش امتیاز بگیرد کار بزرگی کرده است.

 تیم ملی فوتبال ایران چهار روز دیگر در نخستین دیدار خود به مصاف تیم ملی مراکش می رود تا رسما گام در بیست و یکمین دوره رقابت های جام جهانی بگذارد. شاگردان کی روش در حالی از چند روز پیش تمرینات خود را در مسکو پیگیری می کنند که سه حریف سخت و قدرتمند را پیش رو دارند.

مراکش نخستین حریف تیم ملی فوتبال ایران قهرمان آفریقاست و در دیدارهای اخیر خود شکستی را متحمل نشده است. این تیم هر چند نسبت به پرتغال و اسپانیا از شهرت کمتری در دنیای فوتبال برخوردار است اما از نظر فنی طی یکسال اخیر نتایج بسیار خوبی کسب کرده است.

درحالی که برخی کارشناسان و صاحبنظران فوتبال اعتقاد دارند حریفان اصلی ایران پرتغال و اسپانیا هستند اما برخی علاقمندان به فوتبال تصویری غیر از این را برای تیم ملی به نمایش می گذارند. این عده اعتقاد دارند که تیم ملی اگر بتواند از مراکش امتیاز بگیرد حتی می تواند برابر یاران رونالدو به برتری هم برسد.

از چند روز گذشته ورود تماشاگران ایرانی از نقاط مختلف جهان به مسکو آغاز شده است. برخی توانستند در یکی از جلسات تمرین تیم ملی که برای تماشاگران هم باز بود حضور پیدا کنند و از نزدیک بازیکنان مورد علاقه شان را ببیند.

با این حال مهمترین بحث در مورد تیم ملی این است که شاگردان کی روش در جام جهانی بیست و یکم چه نتایجی کسب خواهد کرد.

بهار دختر نوجوانی که از ۱۰ سالگی فوتبال را به طور جدی دنبال کرده و همه بازیکنان تیم ملی را به خوبی می شناسد علاقه زیادی به سردار آزمون دارد. او به علاقه اش اشاره می کند و می گوید: عاشق فوتبال و تیم ملی ایران هستم. از چند سال پیش تمام بازیهای تیم ملی را دنبال می کنم و علاقه زیادی هم به چهار بازیکن تیم ملی دارم.

وی در مورد پیش بینی اش از نتایج تیم ملی در جام جهانی می گوید: مراکش را که می توانیم ببریم اما پرتغال را نه چون طرفدار رونالدو هستم. در مورد اسپانیا نظرم پنجاه – پنجاه است اما رونالدو را نمی توانیم ببریم. نمی دانم در بازی ایران با پرتغال طرفدار کدام بازیکن باشم. اما قطعا دوست دارم ایران برنده شود.

رامین علاقمند به فوتبالی است که از انگلیس به مسکو آمده تا دیدارهای تیم ملی را از نزدیک مشاهده کند. او در این مورد به خبرنگار مهر می گوید: من به برزیل هم رفته بودم و دیدارهای تیم ملی در دوره گذشته را هم تماشا کردم. این بار امیدمان بیشتر از دوره گذشته است. البته در برزیل هم از نظر کیفیت بازی خوب بودیم و برابر نیجریه امتیاز گرفتیم و جلوی آرژانتین هم خوب بودیم.

این علاقمند به فوتبال در مورد تفاوت های تیم ملی حاضر در برزیل با تیم فعلی می گوید: تیم الان جوانتر شده و لژیونرهای بیشتری هم دارد. با این حال اعتقاد دارم بازی اول خیلی مهم است.

وی در مورد پیش بینی اش از نتایج تیم ملی می گوید: طبیعتا بازی اول خیلی مهم است. حتی اگر بتوانیم از مراکش یک مساوی بگیریم می توانیم پرتغال را شکست دهیم. بردن اسپانیا سخت است و از قوانین فنی فوتبال خارج است. البته اگر از مراکش امتیاز بگیریم و پرتغال را شکست دهیم می توانیم برای اسپانیا هم مشکل ایجاد کنیم.

خانم روشنک که از منچستر به مسکو آمده تا به همراه خانواده اش بازی های تیم ملی را تماشا کند خیلی فوتبالی نیست و به خاطر علاقه فرزند و همسرش راهی روسیه شده است. او در این مورد می گوید: برای بازی اول امید زیادی دارم که بتوانیم مراکش را ببرم اما خیلی به دو بازی بعدی امیدوار نیستم. به هر حال پرتغال و اسپانیا تیم های قوی هستند و نمی شود انتظار داشت برابر این دو تیم به برتری برسیم.

تعدادی دیگر از هواداران فوتبال نیز که برای تماشای جام جهانی به روسیه آمده اند همین اعتقاد را دارند و دیدار برابر مراکش را به مراتب سخت تر از پرتغال می دانند. همه این علاقمندان البته اعتقاد دارند که شانس بردن ایران برابر اسپانیا تقریبا صفر است و شاید در خوش بینانه ترین حالت بشود مثل دیدار برابر آرژانتین برابر ماتادورها هم ایستادگی کرد.

تیم ملی فوتبال ایران روز ۲۵ خرداد در نخستین بازی به مصاف تیم ملی مراکش می رود، روز ۳۰ خرداد به مصاف اسپانیا خواهد رفت و روز ۴ تیر در آخرین بازی که به میزبانی شهر سارانسک برگزار می شود با پرتغال دیدار خواهد داشت.

این پنجمین حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی است. این تیم در جام های جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین، ۱۹۹۸ فرانسه، ۲۰۰۶ آلمان و ۲۰۱۴ برزیل حضور داشته اما تاکنون موفق نشده است از مرحله مقدماتی به دور بعد صعود کند.