نمایش فیلم های ایرانی در جشنواره فیلم لندن
نمایش فیلم های ایرانی در جشنواره فیلم لندن

با تکمیل فهرست فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم لندن، شمار فیلم‌های ایرانی حاضر در این رویداد سینمایی به عدد ۵ رسید. به نقل از سایت رسمی جشنواره فیلم لندن، امسال فیلم «آنسوی ابرها» جدیدترین ساخته مجید مجیدی یکی از ۱۲ فیلم بخش رقابتی این رویداد سینمایی است و مهم‌ترین نماینده سینمای ایران در جشنواره فیلم […]

جشنواره

با تکمیل فهرست فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم لندن، شمار فیلم‌های ایرانی حاضر در این رویداد سینمایی به عدد ۵ رسید.

به نقل از سایت رسمی جشنواره فیلم لندن، امسال فیلم «آنسوی ابرها» جدیدترین ساخته مجید مجیدی یکی از ۱۲ فیلم بخش رقابتی این رویداد سینمایی است و مهم‌ترین نماینده سینمای ایران در جشنواره فیلم لندن محسوب می‌شود.

اما در سایر بخش‌های این جشنواره‌ی سینمایی که امسال میزبان نمایش ۲۴۲  فیلم بلند، مستند و کوتاه از حدود ۵۰ کشور و در ۱۷ بخش گوناگون است فیلم «اسرافیل» ساخته «آیدا پناهنده» در بخش «عشق» جشنواره در کنار فیلم کوتاه «روتوش» به کارگرانی کاوه مظاهری به روی پرده می‌رود و فیلم کوتاه «وقت ناهار» ساخته علیرضا قاسمی نیز میهمان بخش «سفر» این رویداد سینمایی است.

«۲۴ فریم» آخرین اثر به جای مانده از عباس کیارستمی نیز در بخش «خلق کردن» این رویداد سینمایی حضور خواهد داشت.

همچنین یک مستند تحت عنوان «چوکا، لطفا بگو ساعت چنده» به کارگردانی آرش کمالی سروستانی و بهروز بوچانی که محصول مشترک هلند، استرالیا و گینه نو است نیز یکی از ۱۲ فیلم بخش رقابتی مستند این رویداد سینمایی است.

شصت و یکمین جشنواره فیلم لندن از تاریخ ۴ تا ۱۵ اکتبر (۱۲ تا ۲۳ مهرماه) برگزار می‌شود.