نیجریه بزرگ‌ترین اقتصاد قاره سیاه شد
نیجریه بزرگ‌ترین اقتصاد قاره سیاه شد

صندوق بین‌المللی پول، نیجریه را بزرگ‌ترین اقتصاد قاره سیاه معرفی کرد.طبق تازه ترین برآوردهای صورت گرفته توسط صندوق بین‌المللی پول، تا پایان سال ۲۰۱۷ نیجریه با تولید ناخالص داخلی ۳۷۶.۳ میلیارد دلار، بزرگ‌ترین اقتصاد آفریقایی بوده است. پس از نیجیریه نیز آفریقای جنوبی با تولید ناخالص داخلی ۳۴۹.۳ میلیارد دلاری دومین اقتصاد بزرگ قاره آفریقا […]

صندوق بین‌المللی پول، نیجریه را بزرگ‌ترین اقتصاد قاره سیاه معرفی کرد.طبق تازه ترین برآوردهای صورت گرفته توسط صندوق بین‌المللی پول، تا پایان سال ۲۰۱۷ نیجریه با تولید ناخالص داخلی ۳۷۶.۳ میلیارد دلار، بزرگ‌ترین اقتصاد آفریقایی بوده است.

پس از نیجیریه نیز آفریقای جنوبی با تولید ناخالص داخلی ۳۴۹.۳ میلیارد دلاری دومین اقتصاد بزرگ قاره آفریقا محسوب می‌شود. مصر نیز با اقتصاد ۲۳۷ میلیارد دلاری خود سومین اقتصاد بزرگ این قاره به شمار می‌رود.

آفریقای جنوبی که پیشتر بزرگ‌ترین اقتصاد قاره آفریقا بود به دلیل فساد گسترده سیستماتیک و کاهش شدید ارزش پول ملی خود، با کاهش رشد اقتصادی و در نتیجه از دست رفتن رتبه نخست مواجه شده است.

صندوق بین‌المللی پول  همچنین اعلام کرد با در نظر گرفتن عملکرد اقتصادی کشورهای آفریقایی از سال ۲۰۱۱ تاکنون، کشورهای موریس و گابن بهترین عملکرد اقتصادی را داشته‌اند که توانسته‌اند با داشتن منابع انسانی و مالی کم، بیشترین ارزش افزوده را داشته باشند. در این رده‌بندی نیجیریه در رده پانزدهم و مصر در رده شانزدهم قرار دارند.

الجزایر با تولید ناخالص داخلی ۱۷۸.۳ میلیارد دلاری، آنگولا با اقتصاد ۱۲۴.۲ میلیارد دلاری، مراکش با اقتصاد ۱۰۹.۸ میلیارد دلاری، اتیوپی با اقتصاد ۸۰.۹ میلیارد دلاری، کنیا با اقتصاد ۷۹.۵ میلیارد دلاری، سودان با اقتصاد ۵۸.۲ میلیارد دلاری و تانزانیا با اقتصاد ۵۱.۷ میلیارد دلاری به ترتیب در رده‌های چهارم تا دهم بزرگ‌ترین اقتصاد های قاره آفریقا قرار دارند.