هتل‌ها در نوروز ۹۷ افزایش نرخ ندارند
هتل‌ها در نوروز ۹۷ افزایش نرخ ندارند

رئیس جامعه هتلداران گفت: هر سال توافق می‌کنیم که افزایش نرخ نوروزی نداشته باشیم، امسال هم این موضوع را با سازمان میراث مطرح و اعلام کردیم برخی از استان‌ها تخفیف هم می‌دهند.  چند روز پیش علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت: «برای کاهش قیمت هتل‌ها با هتلداران […]

رئیس جامعه هتلداران گفت: هر سال توافق می‌کنیم که افزایش نرخ نوروزی نداشته باشیم، امسال هم این موضوع را با سازمان میراث مطرح و اعلام کردیم برخی از استان‌ها تخفیف هم می‌دهند.

 چند روز پیش علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت: «برای کاهش قیمت هتل‌ها با هتلداران تفاهم کردیم.   مدیران کل ما در چند استان توانسته‌اند با هتلداران تفاهم کنند تا کاهش قیمت هم داشته باشیم که این کاهش قیمت اعلام می شود. دستگاه های دولتی در ایام تعطیلات نوروز نظارت دقیقی خواهند داشت تا قیمت هتل ها افزایش نیابد. پیش بینی ما این است که امسال سفرهای بیشتری نسبت به پارسال در ایام نوروز داشته باشیم.»

در همین راستا جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: توافق کردیم که هیچ یک از هتل‌ها در ایران و در ایام نوروز افزایش قیمتی نداشته باشند و اتفاقا تخفیف‌های ده تا ۴۰ درصدی نیز اعلام کنند. فهرست هتلداران در استان‌هایی که این تخفیف‌ها را در نظر خواهند گرفت طی چند روز آینده اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه قبل از توافق با سازمان میراث فرهنگی هتلداران هر سال از عدم افزایش قیمت هتل‌ها در ایام نوروز خبر می‌دادند گفت: پیش از این هر سال اعلام می‌کردیم که هتل‌ها کاهش قیمت دارند اما سال‌های گذشته برخی از هتل‌ها افزایش قیمت چشم‌گیری در ایام نوروز داشتند ولی امسال همگی توافق کردیم افزایشی نداشته باشیم.

حمزه‌زاده بیان کرد: در طول سال با آژانس‌های مسافرتی همکاری می‌کنیم که به تورهای گردشگری تخفیف های ویژه‌ای در راستای ارزان‌سازی سفر بدهند.

حمزه‌زاده بیان کرد: بحث مطرح شده دیگر درباره این بود که هتلهای برخی استانها جامعه را به‌عنوان یک تشکل ثبت نکرده بودند قرار شد که آنها هم براساس تیپ مشخصی کار کنند این موضوع به یکپارچگی تشکل ها کمک می‌کند. چون براساس ماده ۹۸ برنامه ششم توسعه تاسیسات گردشگری مشمول نظام صنفی نمی‌شوند در این راستا حتی مهمانپذیرها نیز باید خود را تطبیق دهند.