هر یورو هزینه برای فرهنگ، ۶ یورو سوددهی اقتصادی
هر یورو هزینه برای فرهنگ، ۶ یورو سوددهی اقتصادی

به گفته وزیر فرهنگ فرانسه، هر یک یورویی که در حوزه فرهنگ هزینه می‌شود، ۶ یورو سوددهی اقتصادی دارد.  «فرانسواز نیسن» این مطلب را در جریان بازگشایی موزه شهر Lodève که به مدت ۴ سال برای تعمیرات بسته بود، بیان کرد. این در حالی است که بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته، به طور میانگین […]

به گفته وزیر فرهنگ فرانسه، هر یک یورویی که در حوزه فرهنگ هزینه می‌شود، ۶ یورو سوددهی اقتصادی دارد.

 «فرانسواز نیسن» این مطلب را در جریان بازگشایی موزه شهر Lodève که به مدت ۴ سال برای تعمیرات بسته بود، بیان کرد. این در حالی است که بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته، به طور میانگین هر فرانسوی ماهانه ۶۴ یورو در حوزه فرهنگ هزینه می‌کند که بخش مهمی از آن بابت تماشای فیلم و خرید کتاب صرف می‌شود.

این بررسی که توسط دیده‌بان Cetelem انجام شده است، حاکی است که ۲۵ درصد فرانسوی‌ها حدود ۲۵ یورو و ۲۶ درصد هم حدود ۵۰ تا ۹۹ یورو در بخش فرهنگ هزینه می‌کنند.

نکته جالب در این بررسی آن است که بازنشستگان به رغم درآمد اندک خود ۷۵ یورو در ماه در این بخش هزینه می‌کنند. بیشترین هزینه‌ها به خانواده‌های دارای درآمد بالای ۴ هزار یورو در ماه است که ۹۷ یورو در ماه و پس از آن شهروندان پاریس با ۷۵ یورو در ماه است.

بر اساس این گزارش، ۸۵ درصد افرادی که در این بررسی مورد سوال قرار گرفتند، می‌گویند دست کم یک بار در سال برای تماشای فیلم به سینما می‌روند، ۸۴ درصد نیز اظهار کردند که دست کم یک بار در سال کتاب می‌خرند.

مهم ترین موانع ذکر شده برای توجه به حوزه فرهنگ برای ۶۳ درصد مشکل بودجه، برای ۴۲ درصد نداشتن وقت و برای ۲۲ درصد نبودن برنامه‌ها یا خدمات فرهنگی مناسب در نزدیکی محل سکونت آنها عنوان شده است.