هشدار جدی Kaspersky: بدافزار جدید اندرویدی گوشی شما را ذوب می‌کند
هشدار جدی Kaspersky: بدافزار جدید اندرویدی گوشی شما را ذوب می‌کند

موسسه امنیتی کسپرسکی بدافزار اندرویدی جدیدی را رصد کرده است که با اعمال تغییرات در فرایندهای کاری گوشی‌های هوشمند می‌تواند باعث افزایش بی‌رویه دمای آن‌ها و حتی ذوب شدن دستگاه شود. بدافزار جدیدی که توسط محققان امنیتی شرکت کسپرسکی رصد شده از گوشی‌های هوشمند به منظور استخراج ارزهای دیجیتالی رمزگذاری شده استفاده کرده و به‌طور […]

موسسه امنیتی کسپرسکی بدافزار اندرویدی جدیدی را رصد کرده است که با اعمال تغییرات در فرایندهای کاری گوشی‌های هوشمند می‌تواند باعث افزایش بی‌رویه دمای آن‌ها و حتی ذوب شدن دستگاه شود.

بدافزار جدیدی که توسط محققان امنیتی شرکت کسپرسکی رصد شده از گوشی‌های هوشمند به منظور استخراج ارزهای دیجیتالی رمزگذاری شده استفاده کرده و به‌طور خودکار با مستقر شدن روی گوشی‌های هوشمند، سرویس‌های اینترنتی مورد نیاز کاربر را مسدود می‌کند.

این بدافزار به نام Loapi روی گوشی هوشمندی رصد شده که به گفته تیم امنیتیKaspersky، با گذشت دو روز از استقرار آن روی سیستم‌عامل اندروید، به‌طور کامل ذوب شده است. آن‌طور که از شواهد امر پیداست این بدافزار، از طریق کلیک کردن کاربر روی بنرهای تبلیغاتی یا استفاده از اپلیکیشن‌های حاوی محتویات غیر اخلاقی  وارد دستگاه می‌شود. با نصب بدافزار، کدهای مخرب با نمایش انبوهی از هشدارها روی صفحه‌نمایش گوشی کاربر، نظر او را برای ارائه مجوزهای دسترسی ادمین، جلب می‌کنند.

کسپرسکی در بیانیه خود در خصوص این بدافزار می‌گوید:

Loapi بدون وقفه در تلاش است تا تسلط خود را روی بخش مدیریت دسترسی‌ها در سیستم‌عامل اندروید حفظ کند. در صورتی که کاربر سعی کند دسترسی‌ها را از این بدافزار سلب کند، این ویروس به قفل شدن صفحه‌نمایش و بستن پنجره دسترسی به بخش مدیریت تنظیمات دست خواهد زد.

در ادامه، فعالیت این بدافزار با تمرکز روی استخراج ارز دیجیتالی رمزگذاری شدهMonero آغاز می‌شود. نکته قابل توجه اینکه در پرتو فرایند استخراج ارزهای دیجیتالی رمزگذاری شده، ممکن است باتری دستگاه شما بیش از اندازه گرم شده و در پرتو توان پردازشی فوق‌العاده زیادی که مصرف می‌شود، این امر به ذوب شدن المان‌های مختلف گوشی‌های هوشمند منجر شود.