در رشته پزشکی قانونی می توانیم همکاری هایمان را با کشورهای اسلامی توسعه دهیم
در رشته پزشکی قانونی می توانیم همکاری هایمان را با کشورهای اسلامی توسعه دهیم

وزیر بهداشت گفت: اگر ما برادری اسلامی را در دستور کار همه کشورهای اسلامی قرار دهیم شرایط ما با آنچه امروز در آن هستیم، متفاوت خواهد بود.  دکتر سیدحسن هاشمی در نشست منطقه ای روسای پزشکی قانونی، افزود: خوشحالم که نمایندگان کشورهای اسلامی برای موضوعی در خصوص حقوق شهروندی گردهم ‌آمده اند. اسلام همه ما […]

وزیر بهداشت گفت: اگر ما برادری اسلامی را در دستور کار همه کشورهای اسلامی قرار دهیم شرایط ما با آنچه امروز در آن هستیم، متفاوت خواهد بود.

 دکتر سیدحسن هاشمی در نشست منطقه ای روسای پزشکی قانونی، افزود: خوشحالم که نمایندگان کشورهای اسلامی برای موضوعی در خصوص حقوق شهروندی گردهم ‌آمده اند. اسلام همه ما را با بهداشت در بخش روحی و جسمی آشنا کرده و دانشمندان زیادی را در این حوزه به جهانیان عرضه کرده است.

وی ادامه داد: اگر برادری اسلامی دستور کار همه کشورهای اسلامی قرار گیرد شرایط ما با آنچه در آن هستیم متفاوت خواهد بود.

وزیر بهداشت افزود: ایران در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رغم همه موانع بیش از دو دهه است که بی نیاز از اعزام بیماران به خارج از کشور است. خوشبختانه ما در همه رشته های طب اعم از تخصص و فوق تخصص نیروهای زیادی را پرورش داده ایم.

وی تصریح کرد: ۹۶ درصد مردم ایران تحت پوشش بیمه ای رایگان هستند و در روستاها که حدود ۲۳ میلیون جمعیت داریم همه خدمات بهداشتی رایگان است. جمعیت شهرنشین ما فقط ۱۰ درصد از هزینه درمان را پرداخت کرده و جمعیت روستایی نیز ۵ درصد از کل هزینه را پرداخت می کند.

هاشمی ادامه داد: ایران رتبه اول تولید علم را در منطقه دارد و همچنین ما در حوزه ساخت دارو حدود ۹۶ درصد تولید داریم و همچنین ۳۵ درصد تجهیزات پزشکی را نیز تولید می کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو در رشته های مختلف پزشکی مشغول تحصیل هستند.  وزارت بهداشت رابطه خوب و موثری با سازمان پزشکی قانونی دارد و تاکنون حدود ۳۰۰ نفر را در رشته پزشکی قانونی پرورانده است.

وزیر بهداشت گفت: لازم می دانم از برادرانم در نظام پزشکی کشور عربستان تشکر کنم، چند سال گذشته در حادثه منا کمک های شایانی به ما کردند.

وی ادامه داد: در رشته پزشکی قانونی می توانیم همکاری هایمان را با کشورهای اسلامی توسعه دهیم، دوره های مختلف برگزار کنیم و تبادل دانشجو داشته باشیم بعضی از کشورهای اسلامی در این حوزه مشکلاتی دارند که می توانند از این فرصت ها استفاده کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پزشکی قانونی تحت نظر قوه قضاییه است ما پذیرش دانشجو را منوط به درخواست این سازمان منحصر کرده ایم. امروز در جمع شما حاضر شدم تا آمادگی خود و استفاده از تمام تجربیات جمهوری اسلامی ایران را اعلام کنم.