هنرمندان و بازیگران نیز به سخنان ترامپ واکنش نشان دادند
هنرمندان و بازیگران نیز به سخنان ترامپ واکنش نشان دادند

جمعه شب دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا طی سخنانی در خصوص راهبردهای تازه برای ایران به عبارت «خلیج عربی» اشاره کرد که این جمله واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت.   به کارگیری این عبارت سبب شد هنرمندان در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این موضوع واکنش نشان بدهند؛ë شهاب حسینی بازیگر سینما دراینستاگرام خود تصویر نقشه […]

بازیگران

جمعه شب دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا طی سخنانی در خصوص راهبردهای تازه برای ایران به عبارت «خلیج عربی» اشاره کرد که این جمله واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت.

  به کارگیری این عبارت سبب شد هنرمندان در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این موضوع واکنش نشان بدهند؛ë شهاب حسینی بازیگر سینما دراینستاگرام خود تصویر نقشه قدیمی از ایران رامنتشر کرد و با اشتراک هشتگ «خلیج فارس» عبارت «بدون شرح» را زیرنویس این تصویر کرد.
ë حمید فرخ‌نژاد بازیگرسینما و تلویزیون نیز نوشت: «حملات ۱۱ سپتامبر هم کار ما بوده، اتفاقاً طوفان کاترینا هم کار ما بوده. امریکا جام جهانی صعود نکرد هم کار ما بوده»
ë سالارعقیلی خواننده موسیقی ایرانی نیز با درج بخش صوتی قطعه معروف«وطنم» با این مضمون «از تب سرد موجهای خزر تا خلیجی که فارس بوده و است می‌شود با تو دل به دریا زد می‌شود با تو دل به دنیا بست» نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.
ë رامبد جوان با نشان دادن تصویری ازیک شناسنامه، هویت خلیج فارس را به اشتراک گذاشت.درزیراین تصویر به بخش تاریخی خلیج فارس اشاره شده و نوشته شده است: «قدمت نام خلیج پارس بسیار قدیمی‌تر از تاریخ کشف قاره امریکا است.اسناد موجود درباره نام خلیج پارس به کتاب‌های باقیمانده از یونان باستان بر می‌گردد…»
ë جواد رضویان دیگربازیگر تلویزیون و سینما نیز در صفحه مجازی خود با اشتراک شعری نوشت: «تا هست جهان جهل بَدان می‌ماند، او خلیج فارس را عرب می‌داند / گر آب رود ز برکه‌ها بالاتر، یک زشت وزغ ابوعطا می‌خواند.»
ë رضا یزدانی خواننده موسیقی پاپ که پیش از این قطعه‌ای با عنوان «خلیج فارس» را منتشرکرده بود با نوشتن بخشی از شعر این کار: «یکی ازآخرشنزار به فکر سرقت دریاست یکی انگار تو خواب دیده که تاریخ ما یه رؤیاست/ یکی فکر کرده، دست بردن تو تاریخ ما آسونه ولی اسم خلیج فارس، همیشه فارس می‌مونه» اعتراض خود را نسبت به واژه خلیج عربی اعلام کرد.
ë امیر جعفری دیگر بازیگر سینما و تلویزیون نیز نام خلیج فارس را به رنگ پرچم ایران به نمایش گذاشته و با شعری با این مضمون «بدین بوم و بر زنده یک تن مباد بیا تا همه تن به کشتن دهیم مبادا که کشور به دشمن دهیم…» نسبت به صحبت‌های ترامپ واکنش نشان داده است.
ë اکبرعبدی بازیگر تلویزیون و سینما با درج تصویری از سنگ قبرسربازان امریکایی درکنایه به رئیس جمهوری امریکا نوشت: «بر روی سنگ قبر سربازان خودشان نوشته پرشین گلف. زنده باد ایران.»
ë احسان خواجه امیری هم خواننده موسیقی پاپ تصویری از خلیج فارس با رنگ آمیزی پرچم ایران را با عبارت «خلیج تا ابد فارس»را به اشتراک گذاشت.
ë فریدون آسرایی از دیگرهنرمندان موسیقی پاپ در واکنش به این موضوع نوشت: «ظاهراً یاوه گویى‌هاى این مرد احمق تمام شدنى نیست. انتخاب یک رئیس جمهوری بى کفایت و نژادپرست نشان دهنده این حقیقت است و در همین مدت کوتاه رفتارهاى احمقانه‌اش چقدر مورد حمله مردم آگاه امریکا قرار گرفته و آنها را مکدر و ناراحت کرده…»
ë بهنوش طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون نیز نوشت:«ای وارثان پاکی من آخرین نگاهم برآسمان آبی این خاک و خلیج همیشگی فارس خواهد بود.»
ë مهدی کرم‌پور، مهدی پاکدل، منیژه حکمت، شیلا خداداد، ماهایا پطروسیان، احمد ایراندوست، علی سرابی، احسان کرمی، محمدرضا هدایتی، مزدا انصاری، مجید ناظم‌پور و… نیز اعتراض خود را نسبت به سخنان رئیس جمهوری امریکا اعلام کردند.