هنوز تصمیمی بر تعطیلی مدارس در روز چهارشنبه اتخاذ نشده است
هنوز تصمیمی بر تعطیلی مدارس در روز چهارشنبه اتخاذ نشده است

با توجه به وضعیت کیفی هوا و اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری هوا احتمال تعطیلی مدارس در روز چهارشنبه دور از ذهن نیست اما اخبار منتشرشده در این باره هنوز بدون منبع است و صحت ندارد.  علیرغم انتشار گسترده خبری مبنی بر اعلام رسمی تعطیلی مدارس تهران در روز چهارشنبه هنوز هیچ گونه تصمیمی […]

با توجه به وضعیت کیفی هوا و اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری هوا احتمال تعطیلی مدارس در روز چهارشنبه دور از ذهن نیست اما اخبار منتشرشده در این باره هنوز بدون منبع است و صحت ندارد.

 علیرغم انتشار گسترده خبری مبنی بر اعلام رسمی تعطیلی مدارس تهران در روز چهارشنبه هنوز هیچ گونه تصمیمی در این زمینه گرفته نشده و حتی جلسه ای هم در این باره تشکیل نشده است.

فرآیند تصمیم گیری در این زمینه وابسته به اعلام شاخص کیفیت هوای تهران است که اغلب دقایقی بعد از ساعت ۱۱ صبح به دست آمده و اعلام می شود در صورتی که سازمان هواشناسی پایداری هوا را اعلام کرده باشد از طرف محیط زیست یا استانداری تهران و یا آموزش و پرورش درخواست تشکیل جلسه برای کمیته اضطرار آلودگی هوا مطرح می شود.

نمایندگان چندین نهاد مرتبط باید در این جلسه حضور پیدا کنند و سپس در این کمیته برای تعطیلی و یا هر گونه اقدام دیگری تصمیم گیری خواهد شد.

آنگونه که مسئولان محیط زیست استان تهران گفتند هنوز شاخص کیفیت هوای تهران هم اعلام نشده، محیط زیست درخواستی برای تشکیل کمیته اضطرار طرح نکرده و از جانب نهادهای مرتبط دیگر نیز چنین درخواستی پیشنهاد نشده است.

با این حال با توجه به وضعیت کیفی هوا و اعلامیه پیشین سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری هوا تا صبح پنجشنبه احتمال تشکیل کمیته اضطرار و تصمیم گیری مبنی بر تعطیلی مدارس در روز چهارشنبه به هیچ عنوان دور از ذهن نیست.

با این وجود تا این لحظه هیچ گونه تصمیمی در این زمینه گرفته نشده و کلیه اخبار منتشر شده بدون منبع بوده و صحت ندارد و تنها بر اساس گمانه زنی انتشاردهندگان آن رسانه ای شده است.