هیات حاکمه آمریکا از هزینه‌های جنگ با ایران می‌ترسد
هیات حاکمه آمریکا از هزینه‌های جنگ با ایران می‌ترسد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه هیات حاکمه آمریکا از هزینه‌های جنگ با ایران می‌ترسد، گفت: آنها در نهایت مجبور خواهند شد تا مسیر دیپلماسی را با ایران در پیش بگیرند. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در واکنش به پیشنهاد اخیر رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره بدون پیش‌شرط با جمهوری اسلامی ایران و اظهارات […]

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه هیات حاکمه آمریکا از هزینه‌های جنگ با ایران می‌ترسد، گفت: آنها در نهایت مجبور خواهند شد تا مسیر دیپلماسی را با ایران در پیش بگیرند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در واکنش به پیشنهاد اخیر رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره بدون پیش‌شرط با جمهوری اسلامی ایران و اظهارات متناقض وزیر امور خارجه این کشور در این موضوع، اظهار داشت: دلیل این تناقض آن است که موضوع مذاکره و تعامل، فقط در مقام لفظ و حرف از سوی آمریکایی‌ها مطرح می‌شود، اما آنها به یک تدبیر برای این مسئله نرسیده‌اند.

وی افزود: آمریکا از طرف کشورهای مختلف دنیا به ویژه اروپایی‌ها تحت فشار است و بابت شکستن دیپلماسی مورد انتقاد قرار دارد، بنابراین به همین دلیل موضوع مذاکره با ایران را مطرح می‌کنند ولی هیچ راهبرد مشخصی برای مذاکره با ایران ندارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر آن، برای جنگ با ایران هم راهبرد مشخصی نمی‌توانند داشته باشند، چرا که ایران کشور متفاوتی است و هیأت حاکمه‌ آمریکا از هزینه‌های این جنگ برای خودشان می‌ترسد.

فلاحت‌پیشه درباره سرانجام مذاکره با اروپایی‌ها در خصوص آینده برجام و رفتار آمریکایی‌ها با کشورهای اروپایی در این زمینه، عنوان کرد: من معتقدم در نهایت آمریکایی‌ها مجبور خواهند بود که مسیر دیپلماسی با ایران را در پیش بگیرند، چراکه تجربه تاریخی نشان داده است که جمهوری اسلامی تسلیم خواسته‌های نابه‌حق نمی‌شود.