باید واقعیات دفاع مقدس بدون تحریف و اغراق گویی در اختیار مردم قرار گیرد
باید واقعیات دفاع مقدس بدون تحریف و اغراق گویی در اختیار مردم قرار گیرد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: موزه‌های دفاع مقدس باید واقعیات دفاع مقدس را بدون تحریف و اغراق گویی در اختیار مردم و جوانان قرار دهد. سرلشکر باقری صبح امروز در مراسم افتتاح ۱۰ موزه دفاع مقدس در استانهای مختلف کشور با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه بزرگی است که برای قرن‌ها می تواند […]

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: موزه‌های دفاع مقدس باید واقعیات دفاع مقدس را بدون تحریف و اغراق گویی در اختیار مردم و جوانان قرار دهد.

سرلشکر باقری صبح امروز در مراسم افتتاح ۱۰ موزه دفاع مقدس در استانهای مختلف کشور با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه بزرگی است که برای قرن‌ها می تواند سربلندی را برای نسلهای بعدی تضمین کند، اظهار کرد: موزه‌های دفاع مقدس این مسئولیت را برعهده دارند که با بهره گیری از هنر و فناوری و متناسب با ذائقه مردم و جوانان، واقعیت دفاع مقدس را به دور از تحریف و اغراق در  اختیار مردم و جوانان قرار دهند.

وی در ادامه افزود: اردوی راهیان نور نشان داد که روز به روز بر جمعیت مشتاق برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل افزوده می‌شود. سال گذشته بیش از شش میلیون نفر که عمدتا از جوانان کشورمان بودند به صورت داوطلبانه و با هزینه‌های خود در این مناطق حضور یافتند.

باقری ادامه داد: ملت‌ها از چنین حوادث بزرگی مثل جنگ‌ها برای ارتقای هویت ملی و اثبات شرافت و شجاعت خود بهره می برند. موزه‌های دفاع مقدس مکانی است برای تجمع پیشکسوتان دفاع مقدس از یک سو و مردم و جوانان ما از سوی دیگر تا دور هم بنشینند و خاطرات دفاع مقدس بازگو شود. بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس این مسئولیت را دارد که با همکاری سایر دستگاه‌ها و مردم خاطرات دفاع مقدس را بازگو کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: بخش مهمی از هزینه‌های ایجاد این باغ موزه‌های دفاع مقدس توسط مردم تامین شده و شهرداری‌ها و دولت نیز در این زمینه کمک کرده‌اند. زمین‌هایی که این باغ موزه ها در آن ایجاد شده است، بدون دریافت ریالی در اختیار قرار گرفته است همه اقشار مردم علاقه‌مندند که به این مجموعه‌ها کمک کنند.

وی در پایان گفت: موزه دفاع مقدس نماد همکاری میان نیروهای مسلح، پیشکسوتان نیرهای مسلح، مردم، شهرداری‌ها و مسئولان کشور است.