وال‌استریت جهش کرد/افزایش سود اوراق خزانه‌داری آمریکا
وال‌استریت جهش کرد/افزایش سود اوراق خزانه‌داری آمریکا

در حالی که سرمایه‌گذاران توجه خود را به داده‌های اقتصادی قدرتمند معطوف کرده بودند، با اوج گرفتن سهام بخش مالی، شاخص‌های وال‌استریت جهش کردند و شاخص نزدک توانست برای سومین روز رکورد بزند. به نقل از رویترز، در معاملات چهارشنبه شب، در حالی که سرمایه‌گذاران توجه خود را به داده‌های اقتصادی قدرتمند معطوف کرده بودند، […]

در حالی که سرمایه‌گذاران توجه خود را به داده‌های اقتصادی قدرتمند معطوف کرده بودند، با اوج گرفتن سهام بخش مالی، شاخص‌های وال‌استریت جهش کردند و شاخص نزدک توانست برای سومین روز رکورد بزند.

به نقل از رویترز، در معاملات چهارشنبه شب، در حالی که سرمایه‌گذاران توجه خود را به داده‌های اقتصادی قدرتمند معطوف کرده بودند، با اوج گرفتن سهام بخش مالی، شاخص‌های وال‌استریت جهش کردند و شاخص نزدک توانست برای سومین روز متوالی رکورد بزند.

مشاوره اقتصادی کاخ سفید، لری کودلا، در ساعات پایانی روز چهارشنبه گفت: رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، این هفته در طول اجلاس جی۷ با رئیس جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون، و نخست‌وزیر کانادا، جاستین تردائو، دیدار خواهد کرد.

علی‌رغم اینکه او گفت ترامپ از مواضع تجاری خود عقب‌نشینی نخواهد کرد، این اظهارات به سرمایه‌گذاران آرامش داد.

بیش از این منابعی گزارش دادند که مقامات آمریکایی در حال بررسی پیشنهاد چین برای افزایش واردات خود از آمریکا به میزان ۷۰ میلیارد دلار در طول یک سال آینده هستند. پکن در تلاش است جنگ تجاری احتمالی بین این دو کشور را خنثی کند.

میانگین صنعتی داو جونز ۳۴۳.۴۱ واحد یا ۱.۴ درصد جهش کرد و به سطح ۲۵۱۴۶.۳۹ رسید.

اس‌اندپی ۵۰۰ هم توانست ۲۳.۵۵ واحد یا ۰.۸۶ درصد رشد کند و در ۲۷۷۷.۳۵ واحد بسته شود. شاخص نزدک هم ۵۱.۳۸ واحد یا ۰.۶۷ درصد صعود کرد و به رکورد جدید ۷۶۸۹.۲۴ واحد رسید.

پس از این‌که داده ها نشان داد میزان کسری تجاری این کشور در ماه آوریل، به طور غیرمنتظره‌ای به پائین‌ترین حد ۷ ماهه خود، افت کرده است، سود اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا به بالاترین حد ۲ هفته‌ای خود نزدیک شد. این داده‌ها از این دیدگاه پشتیبانی می‌کنند که در ربع دوم رشد اقتصاد آمریکا شتاب خواهد گرفت.