وال‌استریت سال خود را با قدرت آغاز کرد /عبور نزدک از ۷۰۰۰ واحد
وال‌استریت سال خود را با قدرت آغاز کرد /عبور نزدک از ۷۰۰۰ واحد

در پایان اولین روز معاملات سال جدید در وال‌استریت، با خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به پرسود بودن سال ۲۰۱۸، سهام آمریکا رشد کرد و نزدک برای اولین بار از ۷۰۰۰ واحد فراتر رفت. به نقل از رویترز، در پایان اولین روز معاملات سال جدید در وال‌استریت، با خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به پرسود بودن سال ۲۰۱۸، سهام آمریکا رشد […]

در پایان اولین روز معاملات سال جدید در وال‌استریت، با خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به پرسود بودن سال ۲۰۱۸، سهام آمریکا رشد کرد و نزدک برای اولین بار از ۷۰۰۰ واحد فراتر رفت.

به نقل از رویترز، در پایان اولین روز معاملات سال جدید در وال‌استریت، با خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به پرسود بودن سال ۲۰۱۸، سهام آمریکا رشد کرد و نزدک برای اولین بار از ۷۰۰۰ واحد فراتر رفت.

نزدک تحت تاثیر سودهای اپل، فیس‌بوک، آمازون و آلفابت (گوگل)، برای اولین بار در آوریل سال گذشته از مرز ۶۰۰۰ واحد عبور کرد و قبلا برای اولین بار در بیش از ۱۵ سال در ۲۰۱۵ از مرز ۵۰۰۰ واحد فراتر رفته بود. در پایان معاملات روز سه‌شنبه به وقت آمریکا، شاخص تکنولوژی ۱.۴ درصد رشد کرد و به دنبال افزایش ۳۷ درصدی خود در سال ۲۰۱۷ بهترین عملکرد را در شاخص‌های اس‌اندپی ۵۰۰ به دست آورد.

اس‌اندپی ۵۰۰ هم در مقادیر رکوردی بسته شد. به جز شاخص تکنولوژی، شاخص‌های صندوق‌های ذخیره مصرف‌کنندگان، سلامتی، انرژی و مواد، همگی در پایان روز بیش از ۱ درصد رشد کردند.

شاخص‌های مهم سهام، سال ۲۰۱۷ را با بهترین عملکرد خود از ۲۰۱۳ تا کنون، به پایان رساندند. بسیاری از سرمایه‌گذاران می‌گویند این روند رو به رشد امسال هم با کمک تصویب قانون اصلاحات مالیاتی جدید که باعث تقویت سود و اقتصاد خواهد شد، ادامه پیدا می‌کند.

استفن ماسوکا، نایب رییس ارشد شرکت اوراق ودبوش، در سان فرانسیسکو، می‌گوید: امسال دوباره رقابت شروع شده است. من انتظار ندارم مانند آن‌چه در سال گذشته شاهد آن بودیم رشد کنیم، اما تا زمانی که سیاست‌گذاری مالی به همین شکل کنونی باقی بماند، دیدگاه من این است که سهام سال عالی‌ای در پیش خواهند داشت. از طرف دیگر هم سیاست‌گذاری پولی هم با توجه به قانون مالیاتی، محرک اقتصاد است.

میانگین صنعتی داو جونز با ۱۰۴.۷۹ واحد یا ۰.۴۲ درصد افزایش به ۲۴۸۲۴.۰۱ واحد رسید، شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۲۲.۱۸ واحد یا ۰.۸۳ درصد رشد کرد و به ۲۶۹.۷۹ واحد رسید و کامپوزیت نزدک، ۱۰۳.۵۱ واحد یا ۱.۵ درصد جهش کرد و به رکورد ۷۰۰۶.۹۰ واحد رسید.

روز گذشته حدود ۶.۷ میلیارد سهم در بورس‌های آمریکا دست‌به‌دست شد. که این در مقایسه با میانگین روزانه تبادل ۶.۳ میلیارد سهم در ۲۰ روز کاری قبلی، رشدی بسیار قابل توجه است.