وحدت کلید بقاست و اما مطبوعات، متفرقند!
وحدت کلید بقاست و اما مطبوعات، متفرقند!

وحدت، در لغت عبارت است از یکی شدن، یک دست شدن، حول محوری چرخیدن، برادری، اتحاد، مرکب شدن و اتفاق. انسجام نیز به معنای روان شدن اشک و جز آن، راحتی و صراحت در کلام، هماهنگی و همواری آمده است. اتحاد و وحدت ملی مقوله‌ای است که بیشتر جنبه داخلی دارد و در چهارچوب مرزهای […]

نظام جهانی

وحدت، در لغت عبارت است از یکی شدن، یک دست شدن، حول محوری چرخیدن، برادری، اتحاد، مرکب شدن و اتفاق. انسجام نیز به معنای روان شدن اشک و جز آن، راحتی و صراحت در کلام، هماهنگی و همواری آمده است. اتحاد و وحدت ملی مقوله‌ای است که بیشتر جنبه داخلی دارد و در چهارچوب مرزهای کشور معنا می‌یابد و اصطلاحات دیگری همچون ؛ وفاق ملی، همبستگی ملی و وحدت، تا حدودی به این مفهوم شبیه می‌باشد و در اصطلاح یعنی برنامه‌ای برای رسیدن به اهداف  که از اندیشه طرف نشأت گرفته باشد؛ در مقابل تاکتیک که برای گذار از مرحله‌ای مطرح می‌شود

اینکه امروز با مواضع ضد و نقیض ترامپ بیش از پیش نیازمند وحدت و یک پارچگی  در کشور و حتی شیعیان درکل جهان هستیم  ، در تمام کشور برکسی پوشیده نیست.

وحدت و انسجام ملی و اسلامی در ادوار مختلف بین همه فرق مسلمان از مقوله ‌هایی است که از دیرباز مورد توجه عالمان و خادمان به مکتب اسلام واهل‌بیت(ع) بوده و تا گسترش واقعی اسلام بر تمام عالم ادامه پیدا خواهد کرد.

مصلحان و عالمان زیادی اعم از شیعه و سنی به مقوله وحدت اسلامی توجه داشته‌اند که از جمله این بزرگان می‌توان به افرادی چون ، شیخ محمد عبده، سید‌ جمال‌الدین اسدآبادی، آیت‌الله بروجردی، شیخ شلتوت، سید قطب، امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و … اشاره نمود.

مصلحان، دانشمندان و روشنفکران اسلامی عصر ما نیز اتحاد و همبستگی ملتها و فرقه‌های اسلامی را به خصوص در اوضاع و احوال کنونی د رمهد تمدن اسلامی و به عبارتی ایران که دشمن از همه طرف به آن هجوم آورده و پیوسته با وسایل مختلف در پی توسعه اختلافات کهن و تولید اختلافات جدید است از ضروری‌ترین نیازهای اسلامی می‌دانند.

امروزه در شرایطی که دشمنان متظاهر به اسلام در اقصی نقاط جهان از سعودی و بحرین و امارات در همسایگی تا امریکا و انگلیس کافر کمی دورتر علیه تفکر ما و علیه مسلمانان و علیه مذهب و ملت شریف ما فتنه گری می کنند.

به همین سبب ملاحظه میشود که چه میزان در اوضاع کشورهای همسایه روند حیات و زندگی بحرانی است.

این اصل ، اساس و اهمیت انسجام و وحدت  را صد چندان می کند.

در این شرایط حساس اصلی ترین وظیفه دانشمندان و مصلحان و امت و مردم وحتی مسئولان حفظ وحدت حول محور اسلام و در شیعیان حول محور رهبری  معظم انقلاب اسلامی و اصل ولایت فقیه است.

همه ما باید با وظیفه شناسی به تکلیف خود در برابر کفار و منافقین داخلی و خارجی ، انقلاب و رهبری عمل کنیم و به طور قطع در این مسیر معیار و مرکز وحدت را مقام معظم رهبری قرار دهیم . ایران اسلامی همواره با استفاده از قدرت مردم و اقتدار رهبری، جایگاه خود را در برابر فشارهای دشمن حفظ کرده است.  در طول دوره های مختلف در دوران پیروزی  انقلاب و اسلام در جهان دشمن فشار خود را مضاعف کرده است.

در مقابل اما کشور ما و شیعیان ما و اسلام ما  نیز قدرتمندتر شده اند. ملت ایران نیز در برهه های مختلف صلابت و ایستادگی خود را به نمایش گذاشته اند.

لذا در این شرایط مسئولیت خطیر رسانه ها و مطبوعات بمراتب عظیم تر حساس تر و وزین تر بنظر میرسد. نگاه سرویسهای خارجی به منفذهایی است که ما مطبوعاتیان برای رخنه ایشان باز میکنیم.

یک نظام قدرتمند نباید عناصری با هر معیاری در مطبوعات خود داشته باشد که یا فریب خورده از دشمن و یا تطمیع شده بدست دشمن و یا از روی ندانم کاری حفره ای مانند جنگ احد بسود دشمن بگشایند تا زمینه های عظیم پیروزی از این درّه گزیده شود.

انسجام ایران اسلامی به انسجام شیعیان کمک میکند و انسجام شیعیان اسلام عزیز را تقویت میکند.

لذاست که تقع بر این است تا دستگاههای مطبوعاتی اعم از دولتی و خصوصی به فرایند عظیمی همانند نیاز به وحدت اعتبار ویژه بخشیده اجازه سود جویی و تفرقه افکنی به دشمن ندهند.

حمیدرضا نقاشیان

والسلام