کمیسیون صنایع مجلس به تخلفات خودرویی ورود کند
کمیسیون صنایع مجلس به تخلفات خودرویی ورود کند

نماینده مردم کبودر آهنگ در مجلس گفت: کمیسیون صنایع مجلس به تخلفات خودرویی ورود کند. محمدعلی پور مختار نماینده مردم کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه برای بحث کاهش آلودگی هوا مصوب شده تا بخشی از حمل و نقل عمومی و خودروها باید هیبریدی شوند، گفت: با توجه […]

نماینده مردم کبودر آهنگ در مجلس گفت: کمیسیون صنایع مجلس به تخلفات خودرویی ورود کند.

محمدعلی پور مختار نماینده مردم کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه برای بحث کاهش آلودگی هوا مصوب شده تا بخشی از حمل و نقل عمومی و خودروها باید هیبریدی شوند، گفت: با توجه به اینکه هوای کلانشهرها بیش از نصف سال آلوده است، باید برای واردات خودروهای هیبریدی امتیاز ویژه قایل شویم و حتی تعرفه واردات آنها را کاهش دهیم تا به سادگی واردکشور شوند.

وی با بیان اینکه در قبال خودروهای هیبریدی نیز در برخی از مواقع سیاست یک بام و دو هوا را پیش گرفته‌ایم، ادامه داد: یک باره آقایان اعلام کردند که ورود خودروهای هیبریدی به محدوده طرح ترافیک آزاد است اما بعد منصرف شدند، باید با برخی سیاست‌ها مردم را تشویق به استفاده از اینگونه خودروهاکنیم.

پورمختار با تاکید بر اینکه از این پس تمامی شرکت‌های معتبری که مجوز واردات خودرو دارند باید به سوی واردات خودروهای هیبریدی با تسهیلات ویژه بروند، افزود: زمانی که جهان تصمیم گرفته اجازه تردد خودروهای بنزینی را ندهد، کشور ما همچنان به تولید و واردات خودروهای بنزینی فکر می‌کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه در واردات خودروهای هیبریدی نیز باید برخی از ملاحظات را در نظر گرفت اضافه کرد:برخی از خودروها که وارد کشور می‌شوند فاقد خدمات پس از فروش در کشور هستند که باید این موضوع نیز مورد توجه قرار گیرد.

پور مختار با تاکید براینکه باید جلوی واردات خودروهای بدون خدمات پس از فروش گرفته شود، اظهار داشت: تمامی افرادی که اینگونه خودروها را وارد کشور می‌کنند باید پاسخگوی خریداران باشند. بسیاری از این واردکنندگان اقدام به پیش فروش خودرو می‌کنند و با این مبالغ تجارت می‌کنند در حالی که هنوز سفارش خرید را هم نداده‌اند و چندین ماه طول می کشد تا خودرو به کشور وارد شود.

وی با بیان اینکه تمامی واردکنندگان خودروها که خدمات پس از فروش ندارند، باید به دستگاه قضایی پاسخگو باشند گفت: هر خریداری که خودرو را بدون خدمات پس از فروش خریده باشد، می تواند به دستگاه قضایی مراجعه و از واردکننده و فروشنده خودرو شکایت کند و مطمئن باشد که دستگاه قضا به نفع وی حکم صادر خواهد کرد.

نماینده مردم کبودر آهنگ در مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت را مسئول مستقیم واردات خودرو و تخلفات آن دانست و ادامه داد: آنچه تاکنون باید اتفاق بیفتد، این است که اگر واردکننده ای خودرو را وارد کرد، باید مراکز خدمات پس از فروش را ایجاد کند و اگر چنین امکانی ندارد، باید با شرکتی که نمایندگی مجاز دارد، توافق کند.

پور مختار  با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از خودروهای بدون خدمات پس از فروش با مشکل تامین قطعه رو به رو هستند عنوان کرد: بی‌شک وزارت صنعت مسئول اصلی واردات این قبیل خودروهای بدون گارانتی است و باید کمیسیون صنایع به عنوان کمیسیون اصلی به این موضوع ورود کند.

وی با بیان اینکه اخیراً اعلام شده است سامانه ثبت سفارش خودرو بسته شده است،گفت:بستن ثبت سفارش یک اقدام غیر قانونی است زیرا وزیر صنعت طبق قانون نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

پورمختار با ابراز تاسف از رفتارهای سلیقه ای گفت: یک باره ثبت سفارش خودرو بسته می شود و متوجه می شویم که سود کلانی به جیب عده ای انگشت شمار می رود. زیرا گویا این افراد از بسته شدن ثبت سفارش خبر داشته اند زیرا به صورت کلان اقدام به ثبت سفارش کرده اند و امروزه که در نتیجه توقف واردات خودرو خارجی قیمت بالا رفته، این آقایان که علم غیب داشته اند، سودهای کلان می برند.