ونگر: نمایش انکتیا غافلگیرم کرد/ نمی‌دانستم که او بعد از ورود من به آرسنال متولد شده است!
ونگر: نمایش انکتیا غافلگیرم کرد/ نمی‌دانستم که او بعد از ورود من به آرسنال متولد شده است!

سرمربی توپچی‌های لندن از تأثیرگذاری بازیکن جوان تیمش در پیروزی قرمزپوشان لندن مقابل نوریچ در جام اتحادیه انگلیس ابراز خرسندی کرد. تیم فوتبال آرسنال شب گذشته (سه‌شنبه) در مرحله یک هشتم نهایی جام اتحادیه فوتبال انگلیس، در یک بازی که به وقت‌های اضافه کشیده شد، با نتیجه ۲ بر یک بر نوریچ دسته اولی غلبه […]

سرمربی توپچی‌های لندن از تأثیرگذاری بازیکن جوان تیمش در پیروزی قرمزپوشان لندن مقابل نوریچ در جام اتحادیه انگلیس ابراز خرسندی کرد.

تیم فوتبال آرسنال شب گذشته (سه‌شنبه) در مرحله یک هشتم نهایی جام اتحادیه فوتبال انگلیس، در یک بازی که به وقت‌های اضافه کشیده شد، با نتیجه ۲ بر یک بر نوریچ دسته اولی غلبه کرد که در این بازی هر دو گل توپچی‌ها را بازیکن ۱۸ ساله این تیم ادوارد انکیتا به ثمر رساند.

مهاجم نوک دورگه انگلیسی – غنایی که عضو تیم زیر ۲۳ ساله‌های آرسنال است، در دقیقه ۸۵ به میدان رفت و با اولین باری که صاحب توپ شد، گلی زد که توپچی‌ها را از شکست خانگی نجات داد و در دقیقه ۹۶ هم گل برتری میزبان لندنی را به ثمر رساند.

آرسنال با وجود اینکه سابقه زیادی در میدان دادن به بازیکنان جوان و کم‌نام‌و‌نشان در جام اتحادیه دارد، اعتراف کرد که در تمام دوران مربیگری هرگز بازیکنی مانند انکیتا که به این سرعت پاسخ اعتماد او را بدهد، ندیده است.

ونگر در پایان بازی درباره بازیکنی که اولین بازی‌اش برای آرسنال را ماه گذشته به عنوان بازیکن تعویضی در پیروزی ۴ بر ۲ مقبل باته بوریسوف در لیگ اروپا انجام داده بود گفت: خیر نمی‌توانم به یاد آورم که چنین تأثیرگذاری‌ای را از یک نوجوان بر بازی تیمم دیده باشم آن هم در یک بازی با شرایطی که خودتان دیدید. من می‌دانم که او یکسری توانایی‌ها دارد اما زمانی که یک تیم به گل نیاز دارد و شما می‌توانید آن گل را برایش به ثمر برساند، بحث فرق می‌کند و پای یک قابلیت دیگر در میان است که شما تا یک بازیکن را به میدان نفرستید، نمی‌توانید بفهمید او چنین قابلیتی دارد یا نه و انکیتا نشان داد که چنین قابلیتی دارد. من گل‌های او به خصوص گلی که با ضربه سر به ثمر رساند را دوست داشتم چون او قد و قامت بلندی هم ندارد. سرزنی یک قابلیت مهم است پس این نشان می‌دهد که این پسر علاوه بر شخصیت و انگیزه گلزنی، ویژگی‌های دیگر هم دارد.

با وجود نمایش خوب انکیتا، ونگر حاضر نشد انتظارات را از او بالا ببرد و به سؤالی که درباره مقایسه او با یان رایت، ستاره سابق آرسنال پرسیده شد اینگونه پاسخ داد: بیاید خیلی تند نرویم. یکی از مشکلات ما در جامعه مدرن امروزی این است که به افراد برای پیشرفت‌شان زمان نمی‌دهیم و خیلی سریع می‌خواهیم از همه چیز نتیجه بگیریم.

انکیتای ۱۸ ساله اولین بازیکن است که بعد از آغاز دوران مربیگری آرسن ونگر در آرسنال (۱۹۹۶) متولد شده است که به عضویت این تیم درآمده و برای آن گل می‌زند. این آمار برای سرمربی ۶۸ ساله توپچی‌ها جالب توجه بود.

او گفت: متأسفانه بله. این اتفاق الان رخ داده است و من باید بگویم که تحت تأثیر قرار گرفتم. جالب است که زمان ورود من به آرسنال نطفه او هنوز بسته نشده بود اما این هم خوب است چون زندگی به افراد جوان فرصت می‌دهد. امیدوارم که او در آرسنال حضوری طولانی داشته باشد. افتخار ما این است که به بازیکنان جوان‌مان فرصت بدهیم. این بخشی از DNA آرسنال است که می‌خواهیم حفظ شود.