ویتامین D درمان سوختگی را تسریع می‌کند
ویتامین D درمان سوختگی را تسریع می‌کند

یافته‌های محققان نشان می‌دهد که ویتامین D به بدن در ترمیم زخم‌های ناشی از سوختگی کمک می کند. به گفته محققان مکمل‌های ویتامین D می‌توانند زمان مورد نیاز برای ترمیم محل سوختگی‌های پوستی را تسریع کنند. یافته‌های محققان نشان می‌دهد که ویتامین‌ D که در بدن انسان به طور طبیعی تولید می‌شود علاوه‌بر ترمیم محل […]

ویتامین d

یافته‌های محققان نشان می‌دهد که ویتامین D به بدن در ترمیم زخم‌های ناشی از سوختگی کمک می کند.

به گفته محققان مکمل‌های ویتامین D می‌توانند زمان مورد نیاز برای ترمیم محل سوختگی‌های پوستی را تسریع کنند.

یافته‌های محققان نشان می‌دهد که ویتامین‌ D که در بدن انسان به طور طبیعی تولید می‌شود علاوه‌بر ترمیم محل سوختگی از آسیب دیدن پوست در برابر سوختگی‌های ناشی از تابش آفتاب و همچنین خراشیده‌شدن و زخم‌شدن پوست جلوگیری می‌کند.

ویتامین D در بدن انسان و در هنگام تماس پوست با نور آفتاب علی‌الخصوص از ناحیه کف دست و کف پا ساخته می‌شود.

پیشتر مطالعات نشان داده بود که مکمل‌های ویتامین D به کاهش التهاب، قرمزی و تورم ناشی از آفتاب سوختگی کمک می‌کند و ممکن است یکی از دلایلی باشد که بدن این ماده شیمیایی را تولید می‌کند.

در حال حاضر تحقیقات جدیدی در دانشگاه بیرمنگام انجام شده است که نشان داد که ویتامین D در مبارزه با انواع دیگر سوختگی نیز کمک کند.

محققان ۳۸ بیمار را که سالیان سال در معرض سوختگی‌های جدی بوده‌اند مورد بررسی قرار دادند و در این رابطه میزان ویتامین D آنها را ثبت کردند.

آنها دریافتند که بهبود زخم‌ها در افرادی که دارای بالاترین سطح ویتامین D هستند با سرعت بیشتر و با عوارض کمتر انجام می‌گیرد و همچنین آنها کمتر دچار آسیب‌دیدگی در ناحیه پوست می‌شوند.

این مطالعه برای اولین بار به بررسی نقش ویتامین D در بهبود آسیب‌های سوختگی انجام شد و نشان داد مصرف قرص‌های ویتامین D یک راه درمان ساده و مقرون به صرفه برای بهبود و التیام زخم‌ها باشد.