١٠٠ تا ٢٠٠ هزار دلار سهم ایران از فروش بلیت نمایشگاه آثار تاریخی
١٠٠ تا ٢٠٠ هزار دلار سهم ایران از فروش بلیت نمایشگاه آثار تاریخی

مدیرکل امور موزه‌های کشور گفت: کشورهای خارجی بین صد تا ٢٠٠ هزار دلار بابت نمایشگاههای اشیای تاریخی به ایران می‌پردازند. محمدرضا کارگر مدیر کل امور موزه های کشور گفت: این هزینه بخشی از درآمد حاصل از فروش بلیت موزه است که در اختیار ما هم قرار می‌گیرد از نمایشگاه هفت هزار سال تمدن ایران نیز […]

مدیرکل امور موزه‌های کشور گفت: کشورهای خارجی بین صد تا ٢٠٠ هزار دلار بابت نمایشگاههای اشیای تاریخی به ایران می‌پردازند.

محمدرضا کارگر مدیر کل امور موزه های کشور گفت: این هزینه بخشی از درآمد حاصل از فروش بلیت موزه است که در اختیار ما هم قرار می‌گیرد از نمایشگاه هفت هزار سال تمدن ایران نیز هزار دلار نصیب ایران شد.

وی درباره هزینه برپایی نمایشگاه‌ها نیز گفت: همه هزینه‌ها بر عهده طرف خارجی گذاشته می‌شود حتی بیمه آثار تاریخی مصونیت قانونی و دولتی آن‌ها و هزینه‌های مربوط به انتقال و بسته‌بندی و… مانند موزه لوور فرانسه که به ما در برپایی نمایشگاه لوور در تهران کمک کرد. ما در این زمینه قرارداد جامع می‌بندیم.

کارگر بیان کرد: نمایشگاه آثار تاریخی ایران در موزه لوور شعبه شهر لانس فرانسه تا آخر خرداد ماه به پایان می‌رسد و تمدید نخواهد شد تا اینکه این آثار دوباره به ایران برگردد.

کارگر همچنین درباره نمایشگاه آثار تاریخی ایران در کشور هلند نیز گفت: هزینه‌های برپایی این نمایشگاه نیز تماماً بر عهده دولت هلند است فایده این نمایشگاه این است که تمدن ایران معرفی می‌شود و برای ایران کاتالوگ و بروشور چاپ شده و در اختیار خارجی‌ها قرار می‌گیرد.