پارلمان ارمنستان ۱۸ اردیبهشت نخست‌وزیر جدید را انتخاب می‌کند
پارلمان ارمنستان ۱۸ اردیبهشت نخست‌وزیر جدید را انتخاب می‌کند

پس از اینکه رهبر مخالفان ارمنستان نتوانست رأی پارلمان را برای احراز تصدی نخست وزیری این کشور به دست آورد، قرار است ۱۸ اردیبهشت پارلمان درباره نخست‌وزیر جدید تصمیم گیری کند. در حالیکه حزب جمهوری‌خواه روز گذشته با نخست‌وزیری پاشینیان مخالفت کرد، پارلمان ارمنستان قرار است هشتم ماه می (۱۸ اردیبهشت ماه) نخست‌ وزیر جدید […]

پس از اینکه رهبر مخالفان ارمنستان نتوانست رأی پارلمان را برای احراز تصدی نخست وزیری این کشور به دست آورد، قرار است ۱۸ اردیبهشت پارلمان درباره نخست‌وزیر جدید تصمیم گیری کند.

در حالیکه حزب جمهوری‌خواه روز گذشته با نخست‌وزیری پاشینیان مخالفت کرد، پارلمان ارمنستان قرار است هشتم ماه می (۱۸ اردیبهشت ماه) نخست‌ وزیر جدید این کشور را انتخاب کند.

این در حالیست که حامیان نیکول پاشینیان رهبر مخالفان ارمنستان پس از اینکه پارلمان روز گذشته برای احراز تصدی نخست وزیری این کشور به وی رأی نداد، اعلام کرد که دامنه اعتراضات باید گسترده شود.

مخالفان ساعاتی پیش در بیانیه صادره تأکید کردند که تظاهرات ها باید تا انتخاب رهبر آنها برای نخست وزیری  در این کشور ادامه یابد.

هواداران پاشینیان در راستای این بیانیه خیابان‌ های ایروان پایتخت این کشور را مسدود کردند.

گفتنی است، پنجشنبه گذشته پارلمان ارمنستان در بیانیه‌ای تاریخ انتخاب نخست‌وزیر جدید این کشور را اول ماه میلادی می (۱۱ اردیبهشت) اعلام کرده بود؛ اما در نشست دیروز خود به نیکول پاشینیان رهبر مخالفان ردی نداد.

گفتنی است ارمنستان بعد از مشخص شدن نخست‌وزیر جدید، انتخابات پارلمانی برگزار خواهد کرد.

این درحالی است که روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه، «سرژ سرکسیان» که برای یک دهه رئیس جمهوری ارمنستان بود و بعد هم با تغییر نظام حکومتی، به سمت نخست وزیری رسید، در مواجهه با موج اعتراضات مردمی مجبور به استعفا شد.

وی متهم به دستکاری قانون اساسی برای کسب اختیارات بیشتر است.