توافق برای رسیدن به پاسخ مشترک علیه حملات شیمیایی دوما
توافق برای رسیدن به پاسخ مشترک علیه حملات شیمیایی دوما

کاخ سفید می‎گوید رؤسای جمهوری آمریکا و فرانسه در تماسی تلفنی برای هماهنگی پیرامون رسیدن به پاسخ مشترک علیه حملات شیمیایی دوما به توافق رسیدند. به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید از تماس تلفنی دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون رؤسای جمهوری آمریکا و فرانسه خبر داد و از توافق طرفین برای هماهنگی پاسخ مشترک به […]

کاخ سفید می‎گوید رؤسای جمهوری آمریکا و فرانسه در تماسی تلفنی برای هماهنگی پیرامون رسیدن به پاسخ مشترک علیه حملات شیمیایی دوما به توافق رسیدند.

به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید از تماس تلفنی دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون رؤسای جمهوری آمریکا و فرانسه خبر داد و از توافق طرفین برای هماهنگی پاسخ مشترک به حمله شیمیایی انجام شده در شهر «دوما» سوریه سخن گفت.

گفتنی است روز شنبه برخی منابع خبری از وقوع حمله شیمیایی در شهر دوما واقع در غوطه شرقی خبر دادند حال‌آنکه آمریکا بلافاصله ادعای همیشگی مبنی بر دست داشتن دمشق در این حمله را مطرح کرد و از احتمال توسل به گزینه نظامی برای پاسخگویی به آن خبر داد.

به گفته کاخ سفید، ترامپ و ماکرون برای تبادل اطلاعات در خصوص ماهیت حمله شیمیایی و هماهنگی برای اتخاذ موضعی قاطع در برابر آن به توافق رسیده‌اند.

این درحالی است که ماکرون پیشتر در در واکنش به تهدیدهای آمریکا مبنی بر حمله به سوریه با ادعای واهی ارتکاب حمله شیمیایی نیروهای دمشق علیه شهر دوما، اعلام کرد: دمشق خط قرمزها را زیرپا نگذاشته است.

به گفته رئیس جمهوری فرانسه، در شرایط کنونی دلیلی برای اینکه حکومت سوریه از خط قرمزها گذشته باشد، وجود ندارد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز اعلام کرد که این سازمان نمی‌ تواند صحت گزارش‌ های منتشره درباره حمله شیمیایی در «دوما» واقع در سوریه را تأیید کند.

این در حالی است که ترامپ با انتشار پیامی توئیتری، ضمن توهین به رئیس جمهوری سوریه، ایران و روسیه را نیز به تاوان سنگینی تهدید کرد که به دلیل حمایت از بشار اسد خواهند پرداخت.

گفتنی است شورای امنیت قرار است امروز دوشنبه برای رسیدگی به این موضوع تشکیل جلسه دهد.