پروژه های توسعه جزیره هرمز بر مبنای مطالعات جامع اجرا می شود
پروژه های توسعه جزیره هرمز بر مبنای مطالعات جامع اجرا می شود

بندرعباس – استاندار هرمزگان گفت: مطالعات جامع بسیار خوبی بر روی جزیره هرمز در حال انجام است که بر این اساس برای اجرای پروژه ها مکان یابی و مطالعه شده است. به نقل از استانداری هرمزگان، فریدون همتی در نشست ستاد راهبری سند توسعه پایدار جزیره هرمز، توسعه جزیره هرمز را از اولویت های مهم […]

بندرعباس – استاندار هرمزگان گفت: مطالعات جامع بسیار خوبی بر روی جزیره هرمز در حال انجام است که بر این اساس برای اجرای پروژه ها مکان یابی و مطالعه شده است.

به نقل از استانداری هرمزگان، فریدون همتی در نشست ستاد راهبری سند توسعه پایدار جزیره هرمز، توسعه جزیره هرمز را از اولویت های مهم هرمزگان اعلام کرد و بیان داشت: با همکاری بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تعداد ۳۴ پروژه برای توسعه جزیره هرمز تعریف شد و مجریان این پروژه ها مشخص شده و کارگروه هایی برای اجرای آنها فعال شده است.

وی با اشاره به بررسی آخرین وضعیت اجرای این پروژه ها براساس گزارش مشاور بنیاد برکت، افزود: مطالعات جامع بسیار خوبی بر روی جزیره هرمز در حال انجام است که بر این اساس برای اجرای پروژه ها مکان یابی می شود و پروژه های توسعه جزیره هرمز بر مبنای این مطالعات اجرا خواهند شد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تلاش می کنیم هرمز به جزیره سبز گردشگری تبدیل شود، تصریح کرد: جزیره هرمز ظرفیت های بسیاری برای جذب گردشگران دارد که می تواند رونق بسیاری در اشتغال و زندگی مردم این جزیره ایجاد کند.

همتی بیان داشت: طبق مطالعات صورت گرفته، پنج نقطه به عنوان ایستگاه اسکان و پذیرایی گردشگران در سواحل جزیره هرمز در نظر گرفته شده و طراحی بسیار خوبی برای رینگ دور این جزیره صورت گرفته و مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی نیز در نظر گرفته شده و همچنین رینگ نور در هرمز ایجاد می شود.

وی از همکاری و مشارکت مردم جزیره هرمز در اجرای برنامه های توسعه این جزیره قدردانی کرد و اظهار داشت: برنامه ای برای توسعه بوم گردی و ارائه آموزش به مردم در این زمینه در جزیره هرمز در نظر گرفته شده تا موجب افزایش پذیرش گردشگر شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در مجموع اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیارد تومان طبق توافق صورت گرفته با بنیاد برکت برای توسعه جزیره هرمز هزینه می شود که بخشی از آن شامل تسهیلات و بخش دیگری به صورت مشترک توسط استانداری هرمزگان و بنیاد برکت تامین خواهد شد تا زیرساخت های توسعه این جزیره ایجاد شود.

همتی گفت: برنامه های توسعه هرمز باید برای مردم این جزیره ملموس و در زندگی آنها تاثیرگذار باشد که لازم است این پروژه های مهم با سرعت بیشتری اجرایی شوند.