پلیس آگاهی: دستگیری دلالان اثرگذار در بازار ارز کشور
پلیس آگاهی: دستگیری دلالان اثرگذار در بازار ارز کشور

رئیس پلی آگاهی ناجا از دستگیری دلالان اثرگذار در بازار ارز کشور خبر داد. سردار محمدرضا مقیمی با اشاره به ورود پلیس به بازار ارز و کاهش قیمت دلار پس از این اقدام پلیس اظهار کرد: با توجه به اینکه ناجا حضور مقتدرانه‌ای در بازار ارز پیدا کرده و قرار است حداقل تا پایان سال نیز […]

رئیس پلی آگاهی ناجا از دستگیری دلالان اثرگذار در بازار ارز کشور خبر داد.

سردار محمدرضا مقیمی با اشاره به ورود پلیس به بازار ارز و کاهش قیمت دلار پس از این اقدام پلیس اظهار کرد: با توجه به اینکه ناجا حضور مقتدرانه‌ای در بازار ارز پیدا کرده و قرار است حداقل تا پایان سال نیز حضور پلیس در بازار ارز ادامه یابد، در تلاشیم تا با هرگونه شلوغ‌کردن و متشنج ساختن بازار و شکل گیری بازار سیاه در حوزه ارزی، برخورد کنیم.

وی گفت: در حال حاضر پلیس با استقرار در خیابان منوچهری یا نقاط دیگری که محل تجمع و تمرکز دلالان ارزی است، در صدد است تا از توهم قیمت ارز در بازار جلوگیری کند که خوشبختانه این حضور پلیس تا الان موفقیت آمیز بوده و نتایج قابل قبولی را به همراه داشته است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا افزود: هم اکنون پلیس آگاهی ناجا در تعامل کامل با کارشناسان، مجموعه بانک مرکزی و رئیس این بانک است تا در صورت هرگونه نیاز به حضور پلیس در سایر نقاط نیز سریعاً وارد عمل شویم.

مقیمی در پاسخ به این سوال که آیا این حضور پلیس در بازار ارز فقط در تهران انجام شده یا در سایر نقاط کشور نیز حضور داشته است، گفت: نرخ ارز در بازار تهران بیش از هر شهر دیگر بر نرخ کشور تاثیرگذار است ولی در صورت نیاز به حضور پلیس در هریک از شهرها، می‌توانیم در نقاط مورد نیاز دیگر هم حضور داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به دستگیری تعدادی از سودجویان اثرگذار در حوزه ارزی توسط پلیس، گفت: در این دوره سعی شد تا به صورت هدفمند، دلالان ارز که باعث اخلال در قیمت ارز شده بودند شناسایی و دستگیر شوند که خوشبختانه به دنبال اقدامات دقیق اطلاعاتی و شناسایی اثرگذاران، شاهد عملیاتی شدن این خواسته بودیم و افراد اثرگذار مورد نظر در این بخش دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در پاسخ به این سوال که آیا اشرافیت در حوزه فضای مجازی برای خرید و فروش غیرقانونی ارز در این فضا نیز وجود دارد خاطرنشان کرد: مجموعه پلیس اعم از پلیس اطلاعات، پلیس آگاهی و پلیس فتا و سایر پلیس‌های تخصصی، دست در دست هم داده‌اند تا در این ماجرا کمک دولت و بانک مرکزی باشیم تا نرخ ارز به قیمت واقعی خود برسد.