رکورد بیشترین میزان دانلود و دریافت اپلیکیشن مربوط به پلی استور گوگل است
رکورد بیشترین میزان دانلود و دریافت اپلیکیشن مربوط به پلی استور گوگل است

موسسه آماری App Annie نشان می دهد از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون کاربران ۲۷.۵ میلیارد بار از از فروشگاه‌های آنلاین گوگل و اپ استور اپل دانلود کرده‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه خود در سال گذشته، ۱۰ درصد رشد نشان می دهد و یک رکورد محسوب می شود. این گزارش همچنین نشان […]

موسسه آماری App Annie نشان می دهد از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون کاربران ۲۷.۵ میلیارد بار از از فروشگاه‌های آنلاین گوگل و اپ استور اپل دانلود کرده‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه خود در سال گذشته، ۱۰ درصد رشد نشان می دهد و یک رکورد محسوب می شود.
این گزارش همچنین نشان می‌دهد تعداد کاربرانی که به نصب اپلیکیشن‌های پولی در این فروشگاه‌ها پرداخته اند، ۲۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است و این رقم به ۱۸.۴ میلیارد دلار رسیده است. همچنین طبق این آمار رکورد بیشترین میزان دانلود و دریافت اپلیکیشن مربوط به پلی استور گوگل است که تعداد دفعات دانلود به بیش از ۱۹.۲ میلیارد بار رسید.
این در حالیست که اپ استور اپل تنها ۸.۲ میلیارد دانلود داشت. این مقایسه نشان می دهد که کاربران اندرویدی ۱۳۵ درصد بیشتر از همتایان iOS خود از این فروشگاه‌های اینترنتی اپلیکیشن دانلود کرده‌اند.
با این که اپ استور از پلی استور در جذب کاربرانش عقب افتاده است. اما با این حال، درآمد اپ استور از دانلود اپلیکیشن‌هایش ۸۵ درصد بیشتر از پلی استور گوگل بوده است که این ارقام به سادگی نشان می‌دهد بیشتر اپلیکیشن‌های ارائه شده در پلت‌فرم اپل، رایگان نیست و کاربران باید برای دریافت آن پول پرداخت کنند. بنابراین با اینکه اپ استور از لحاظ تعداد دانلود، از رقیب خود جا مانده است اما درآمدش از این مساله بیشتر از آن است.
بیشترین اپلیکیشن‌هایی که کاربران اندرویدی دانلود کرده‌اند، در زمینه موسیقی و همچنین سرگرمی بوده است که احتمالا گستره سنی جوانان و نوجوانان را تشکیل می دهد. اما کاربران iOS بیشتر خواستار دانلود اپلیکیشن‌های مربوط به سلامتی و تناسب اندام بوده اند.