ترامپ،در جهت «پیشبرد منافع آمریکا» اقدام کرده است
ترامپ،در جهت «پیشبرد منافع آمریکا» اقدام کرده است

رئیس جمهوری آمریکا پس از بازگشت از سفر ۱۲ روزه خود به آسیا مدعی شد که در حال حاضر، موقعیت آمریکا در جهان بهتر از هر زمان دیگر است! به نقل از سی اِن اِن، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه پس از بازگشت از سفر ۱۲ روزه خود به آسیا و دیدار از […]

رئیس جمهوری آمریکا پس از بازگشت از سفر ۱۲ روزه خود به آسیا مدعی شد که در حال حاضر، موقعیت آمریکا در جهان بهتر از هر زمان دیگر است!

به نقل از سی اِن اِن، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه پس از بازگشت از سفر ۱۲ روزه خود به آسیا و دیدار از کشورهای کره جنوبی، چین، ویتنام، ژاپن و فیلیپین گفت که «پس از این سفر تقریباً دوهفته ای خود، موقعیت آمریکا در جهان قدرتمندتر از هر زمان دیگر است!»

ترامپ در ادامه افزود: «آینده هرگز بدین اندازه روشن نبوده است!».

رئیس جمهوری آمریکا که برای نخستین بار از زمان بازگشتش به واشنگتن در کاخ سفید سخنرانی می کرد، گفت که در سفر خود به آسیا، در جهت «پیشبرد منافع آمریکا» اقدام کرده است.

وی همچنین ادامه داد: «به هرکجا که می رفتیم، میزبانان خارجی ما به هیأت نمایندگی آمریکا و شخص خودم با گرمی و مهمان نوازی بی نظیر و احترام بسیار برخورد می کردند».

ترامپ در ادامه افزود: «این احترام فراوان به خوبی نشان می دهد که اعتماد به آمریکا احیاء شده و موقعیت این کشور در جهان هرگز به اندازه امروز محکم و قدرتمند نبوده است!»

ترامپ در ادامه سخنرانی خود در کاخ سفید سه هدف اصلی خود از سفر به ۵ کشور آسیایی را اینگونه برشمرد: «هدف اول- تهدید کره شمالی: متحد کردن جهان علیه تهدید هسته ای کره شمالی. یک تهدیدی که بطور پیوسته افزایش می یابد و اکنون نیازمند اقدامات فوری است».

رئیس جمهوری آمریکا هدف دوم را «تقویت ائتلافها و مشارکتهای اقتصادی آمریکا در یک پیمان هندو- اقیانوس آرام باز و آزاد» خواند.

هدف سوم دونالد ترامپ از این سفر ۱۲ روزه، «تجارت منصفانه و متقابل» است. وی در اینباره گفت: «این دو واژه- انصاف و عمل متقابل- دعوت از هر کشوری است که خواهان انجام تجارت با آمریکاست و همچنین یک اخطار محکم به هر کشوری است که تقلب و قانون شکنی می کند و در اقدامات متجاوزانه اقتصادی که در گذشته انجام داده است، دست دارد».