شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به پیمان همکاری کشورهای آسیایی ایراد گرفتند
شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به پیمان همکاری کشورهای آسیایی ایراد گرفتند

سخنگوی شورای نگهبان گفت: فقهای شورای نگهبان به لایحه الحاق جمهوری اسلامی به پیمان مودت و همکاری کشورهای جنوب شرقی آسیا بدلیل فجایع میانمار ایراد گرفتند. نشست خبری عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان دقایقی قبل آغاز شد. در ابتدای نشست خبری کدخدایی گزارشی از بررسی طرح ها و لوایح ارسالی مجلس به شورای نگهبان ارائه […]

کدخدایی

سخنگوی شورای نگهبان گفت: فقهای شورای نگهبان به لایحه الحاق جمهوری اسلامی به پیمان مودت و همکاری کشورهای جنوب شرقی آسیا بدلیل فجایع میانمار ایراد گرفتند.

نشست خبری عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان دقایقی قبل آغاز شد.

در ابتدای نشست خبری کدخدایی گزارشی از بررسی طرح ها و لوایح ارسالی مجلس به شورای نگهبان ارائه داد.

وی از ایراد شورای نگهبان به لایحه الحاق جمهوری اسلامی به پیمان مودت و همکاری کشورهای جنوب شرقی آسیا است. این لایحه به دولت جمهوری اسلامی  اجازه داده است که به پیمان مودت و همکاری جنوب شرقی آسیا ملحق گردد.

کدخدایی اظهار داشت: فقهای شورای نگهبان به این لایحه ایراد گرفتند. ماده ای از این لایحه اعلام می کند که این پیمان برای الحاق کشورهای خارج از جنوب شرقی آسیا منوط به رضایت همه کشورهای خارج از جنوب شرقی آسیا از جمله میانمار، سریلانکا و … خواهد بود.

وی ادامه داد: فقها معتقدند با عنایت به منوط  بودن الحاق جمهوری اسلامی به این پیمان که در واقع همه کشورها باید رعایت کنند و با عنایت به اینکه در بین این کشورها کشورهایی قرار دارند که عملا مسلمانان را مورد آزار و اذیت قرار می دهند لذا الحاق این مصوبه خلاف موازین شرعی است.