چین خواستار امضای تفاهمنامه امنیتی با افغانستان شد
چین خواستار امضای تفاهمنامه امنیتی با افغانستان شد

پکن خواستار تنظیم یک تفاهمنامه امنیتی بین چین و افغانستان در خصوص مبارزه با تروریسم و همکاری‌های مرزی شد. «ویس احمد برمک» وزیر کشور افغانستان با یک هیئت ۱۲ نفره چینی در مورد همکاری‌های مشترک امنیتی بین دو کشور دیدار و گفتگو کرد. این هیئت ۱۲ نفره چینی به ریاست «چینگ گوپینگ» معاون وزیر کشور چین در امور […]

پکن خواستار تنظیم یک تفاهمنامه امنیتی بین چین و افغانستان در خصوص مبارزه با تروریسم و همکاری‌های مرزی شد.

«ویس احمد برمک» وزیر کشور افغانستان با یک هیئت ۱۲ نفره چینی در مورد همکاری‌های مشترک امنیتی بین دو کشور دیدار و گفتگو کرد.

این هیئت ۱۲ نفره چینی به ریاست «چینگ گوپینگ» معاون وزیر کشور چین در امور مبارزه با تروریسم روز پنجشنبه وارد کابل شد. هدف سفر این هیئت به کابل، بحث در مورد چگونگی مبارزه موثر با تروریسم، به ویژه در مناطق مرزی چین و افغانستان خوانده شده است.

در این دیدار، چینگ گوپینگ خواستار تنظیم یک تفاهمنامه همکاری امنیتی بین چین و افغانستان در خصوص مبارزه با تروریسم و همکاری‌های مرزی شد.

وی گفت که کشورش آماده است تا زمینه فراگیری آموزش‌های نظامی برای افسران ارتش ملی افغانستان در چین را فراهم ساخته و در تقویت نیروهای ارتش افغانستان در امر مبارزه با تروریسم همکاری بیشتری کند.

برمک نیز، در پاسخ به پیشنهادهای هیئت چینی گفت که در مبارزه با تروریسم نیاز به همکاری همه جانبه منطقه ای است و افغانستان از طرح های سازنده کشورهای منطقه در خصوص مبارزه موثر با تروریسم استقبال می‌کند و آن را در سرکوب گروه‌های تروریستی و تامین امنیت این کشور و منطقه موثر می‌ داند.

وزیر کشور افغانستان تاکید کرد که مردم افغانستان در امر مبارزه با تروریسم قربانی زیادی داده اند و جنگ تحمیلی جاری در افغانستان امنیت کل منطقه را با مشکل مواجه کرده است بنابراین لازم است که تمامی کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم  با مردم افغانستان همکاری کنند.