کارکنان دیوان محاسبات کشور دست بکار شدند/راه اندازی پویش مردمی برای کمک به زلزله زدگان
کارکنان دیوان محاسبات کشور دست بکار شدند/راه اندازی پویش مردمی برای کمک به زلزله زدگان

به گزارش گروه اجتماعی صبح اقتصاد؛ کارکنان دیوان محاسبات کشور در اقدامی خودجوش نسبت به راه اندازی پویش مردمی جهت کمک به زلزله زدگان غرب کشور اقدام نموده و با صدور بیانیه ای از کارکنان دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی خواستار پیوستن به این پویش شدند. براساس این گزارش؛ متن این بیانیه به […]

به گزارش گروه اجتماعی صبح اقتصاد؛ کارکنان دیوان محاسبات کشور در اقدامی خودجوش نسبت به راه اندازی پویش مردمی جهت کمک به زلزله زدگان غرب کشور اقدام نموده و با صدور بیانیه ای از کارکنان دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی خواستار پیوستن به این پویش شدند.

براساس این گزارش؛ متن این بیانیه به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی

کارکنان شریف دستگاه‌های اجرایی دولتی، سازمانها، نهادها و شرکت‌های خصوصی

سلام خدا بر ملت فرهیخته و بزرگوار ایران اسلامی باد که بار دیگر در سایه مشیت‌ الهی، برادری و همدلی خویش را به خوبی به منصه ظهور رساندند و با تأسی از اسلام شریف و قرآن کریم مصداقی شدند از «بنی‌آدم اعضای یکدیگرند»

یقیناً در این ایام که بسیاری از هم‌وطنان ما در مناطق زلزله‌زده در دایره آزمون الهی بزرگی قرار گرفته‌اند و تمام زندگی و سرمایه خویش را از دست داده‌اند و بسیاری داغدار عزیزان و فرزندان خود شده‌اند بالاترین مایه دلگرمی و آرامش خاطر ایشان تأسی به کلام وحی و قرآن کریم می‌باشد که می فرماید: « الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ »

یقیناً در تقدیر الهی حکمتی نهفته است و آنانی که مظلومانه جان و مال خویش را از دست داده‌اند در زمره پاکان و اقربا پروردگار می‌باشند.

پر واضح است که این امتحان الهی صرفاً برای مصیب‌دیدگان مظلوم آن دیار نیست و آزمونی بزرگ و سخت است برای قاطبه ملت ایران اسلامی که روح الهی خویش را به احساس نوعدوستی و برادری آکنده ساخته و دست در دست هم با تمام نیرو و توان به یاری این عزیزان بشتابند تا در پیشگاه پروردگار قادر و متعال روسفید باشند چرا که « مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادى یا لَلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ »

در این راستا کارکنان دیوان محاسبات کشور نیز، متألم از غم جانکاه هم‌میهنان آسیب‌دیده و با الهام از کلام وحی و سخن بزرگان و اولیاء الهی به صورتی خودجوش و خارج از تشریفات اداری بر آن شدند تا پویش مردمی احداث مسکن روستاهای تخریب شده را در سطح دستگاههای اجرایی دولتی و نهادها و شرکتهای خصوصی غیر دولتی راه اندازی کنند.

برای شروع این حرکت خداپسندانه، کارکنان دیوان محاسبات کشور پرداخت هزینه احداث حداقل ۱۰ واحد مسکونی روستایی را تقبل نموده اند. این واحدها با نظارت دیوان محاسبات کشور و با رعایت استانداردهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته و در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت.

لذا از آنجایی که پس از کمک‌رسانی و امداد اولیه و ساماندهی موقت این عزیزان، اصلی‌ترین دغدغه، بازسازی مناطق آسیب‌دیده می‌باشد. انتظار داریم آحاد کارکنان شریف نهادها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی در این راه انسانی ما را یاری نمایند و هر کدام به تناسب تعداد پرسنل و تمکن مالی، هزینه ساخت تعدادی از واحدهای مسکونی روستایی را عهده دار شوند. در ضمن با توجه به اینکه ساخت منازل مسکونی از شروع تا تحویل حدود شش ماه زمان نیاز دارد پیشنهاد می شود برای افزایش مشارکت کارکنان در این امر خیر، کمکها به صورت اقساط شش ماهه انجام پذیرد.

مباد که در سایه گذر زمان مشکل اصلی این عزیزان که همانا بی‌سرپناهی و فقدان مسکن می‌باشد به بوته فراموشی سپرده شود.

منتظر یاری گسترده و سبز شما هستیم و از خداوند منان در این حرکت خودجوش مردمی مدد می‌جوییم.

پویش مردمی کمک به احداث

منازل روستایی زلزله‌زده

(کارکنان دیوان محاسبات کشور)