کاهش قیمت تخم مرغ/واردات تا دو سال آینده ادامه دارد
کاهش قیمت تخم مرغ/واردات تا دو سال آینده ادامه دارد

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در خصوص قیمت تخم مرغ در بازار پایتخت اظهار کرد: در حال حاضر میانگین قیمت تخم مرغ به حدود ۷۴۰۰ تومان رسیده که نسبت به هفته گذشته حدود ۶۰۰ تومان کاهش قیمت داشته‌ایم. وی افزود: دلیل کاهش قیمت تخم مرغ توزیع مجدد تخم […]

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در خصوص قیمت تخم مرغ در بازار پایتخت اظهار کرد: در حال حاضر میانگین قیمت تخم مرغ به حدود ۷۴۰۰ تومان رسیده که نسبت به هفته گذشته حدود ۶۰۰ تومان کاهش قیمت داشته‌ایم.

وی افزود: دلیل کاهش قیمت تخم مرغ توزیع مجدد تخم مرغ وارداتی توسط دولت است. نوسان قیمت تخم مرغ طبق قانون عرضه و تقاضا اتفاق افتاده و حباب قیمت وجود ندارد.

نبی پور خاطر نشان کرد: در هفته گذشته قیمت‌ها تا ۸ هزار تومان بالا رفت اما مجددا سیر نزولی با واردات این محصول در جریان است. توزیع تخم مرغ از اسفند بیشتر شده و پشتیبانی اعلام کرده که تخم مرغ وارداتی به اندازه نیاز وجود دارد و توزیع آن باعث کاهش قیمت‌ها شد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در رابطه با توزیع تخم مرغ برای بازار شب عید تصریح کرد: برای بازار شب عید هم تخم مرغ وارداتی بازار را اشباع خواهد کرد. ما چاره‌ای به جز واردات نداریم وتا زمانی که معضل به وجود آمده برطرف نشود تا حدود دوسال راه حل دیگری برای تامین نیاز بازار به جز واردات این محصول نداریم.

وی عنوان کرد: تعداد زیادی از گله‌های مادر ما حذف شده و جوجه ریزی هم توسط تخم مرغ نطفه دار وارداتی باید انجام شود و تمام این مسائل آینده مرغداری ها را تحت شعاع قرار می دهد.

نبی‌پور تاکید کرد: ما باید از تجربه کشورهای دیگر که در این شرایط قرار داشته‌اند استفاده کنیم و راه حل درست و منطقی برای این مشکل پیدا کنیم.