کردها با داعش در شمال سوریه همکاری می کنند
کردها با داعش در شمال سوریه همکاری می کنند

وزیر خارجه ترکیه با متهم کردن کردهای شمال سوریه به همکاری با داعش، حمایت آمریکا از تشکیل ارتش کردها در این منطقه را به باد انتقاد گرفت. به نقل از رسانه های ترکیه، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه بر لزوم اقدام مشترک ائتلاف به اصطلاح بین المللی ضدداعش در عراق و سوریه تاکید کرد. […]

وزیر خارجه ترکیه با متهم کردن کردهای شمال سوریه به همکاری با داعش، حمایت آمریکا از تشکیل ارتش کردها در این منطقه را به باد انتقاد گرفت.

به نقل از رسانه های ترکیه، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه بر لزوم اقدام مشترک ائتلاف به اصطلاح بین المللی ضدداعش در عراق و سوریه تاکید کرد.

وی طی سخنانی در نشست این ائتلاف در کویت هر گونه اقدام یکجانبه از جمله ایجاد ارتش مرزی توسط کردها در سوریه را مغایر با اهداف تشکیل چنین ائتلافی دانست.

چاووش اوغلو عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه را در راستای مبارزه با تروریست های داعش دانسته و از طرف آمریکایی خواست به جای انتقاد به این اقدامات، نگرانی های امنیتی ترکیه را درک کند.

وی در عین حال از همقطاران ترکیه در ائتلاف بین المللی ضدداعش خواست از عملیات موسوم به شاخه زیتون در شمال سوریه حمایت کنند.

به گفته چاووش اوغلو کردهای شمال سوریه با داعش همکاری می کنند و هدف اصلی این عملیات نیروهایی است که به هر نحوی با تروریسم مرتبط هستند.

گفتنی است روز دوشنبه سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به صورت تلفنی با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه ای خود گفتگو کرد.

در این گفتگو دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات مربوط به بحران سوریه بحث و تبادل نظر کردند.