کشتی آزاد در انتظار چهار طلا و برنز
کشتی آزاد در انتظار چهار طلا و برنز

پیکارهای مقدماتی پنج وزن کشتی آزاد بازیهای آسیایی با راهیابی دو نماینده ایران به دیدار فینال و حضور دو آزادکار دیگر در رده‌بندی به پایان رسید. در پایان دیدارهای مقدماتی روز نخست کشتی آزاد بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی که در شهر جاکارتا در حال پیگیری است، حسن یزدانی و علیرضا کریمی در اوزان ۸۶ و […]

پیکارهای مقدماتی پنج وزن کشتی آزاد بازیهای آسیایی با راهیابی دو نماینده ایران به دیدار فینال و حضور دو آزادکار دیگر در رده‌بندی به پایان رسید.

در پایان دیدارهای مقدماتی روز نخست کشتی آزاد بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی که در شهر جاکارتا در حال پیگیری است، حسن یزدانی و علیرضا کریمی در اوزان ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم با شکست تمامی رقبای خود راهی دیدار فینال شدند. رضا اطری و مصطفی حسین خانی نیز در اوزان ۵۷ و ۷۴ کیلوگرم به دیدار رده بندی رفتند. مهران نصیری در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز از دور رقابت ها کنار رفت.

بر این اساس نتایج کشتی‌گیران کشورمان در روز نخست پیکارهای کشتی آزاد به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر ساح تلی از نپال را شکست داد. وی در دور بعد مقابل ساندیپ تومار قهرمان آسیا از کشور هند با نتیجه ۱۵ بر ۹ به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. اطری در این مرحله مقابل بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از مغولستان با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم مهران نصیری در دور نخست مقابل یرلان بک کاتای دارنده مدال برنز بازی های آسیایی از چین در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۸ بر ۷ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر چینی در مرحله یک چهارم نهایی، نصیری از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم مصطفی حسین خانی در دور نخست مقابل علی آمزاد از بنگلادش با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور بعد دولتمیرات اورازگولیف از ترکمنستان را با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب کرد. حسین خانی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، حسین خانی به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه مقابل حسن الکوهالی از یمن با توجه به حضور نیافتن حریف به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. حسین خانی در این دیدار به مصاف یوهی فوجی نامی دارنده مدال برنز جهان از ژاپن می رود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل فاهریانسیاح از اندونزی با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید. وی در دور بعد مقابل پاوان کومار با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. یزدانی در این مرحله مقابل اویتمن اورگودول دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان را با نتیجه ۱۲ بر ۲ از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. یزدانی در دیدار فینال با میشل دومینیک ابونادر از کشور لبنان کشتی می گیرد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم علیرضا کریمی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر تاکشی یاماگوچی از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی از سد ماگومد ابراگیم اف دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان آسیا از کشور ازبکستان با نتیجه ۴ بر ۲ و ضربه فنی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. کریمی در دیدار فینال به مصاف ماگومد موسی یف قهرمان آسیا از قرقیزستان می رود.

پرویز هادی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز فردا (دوشنبه) به مصاف رقبای خود می رود.