کلاهبرداری توسط فالگیر اینستاگرامی
کلاهبرداری توسط فالگیر اینستاگرامی

مرد فریبکار که با ترفند طالع بینی و فالگیری در شبکه اجتماعی اینستاگرام کلاهبرداری می کرد، توسط پلیس اصفهان دستگیر شد. سرهنگ مرتضوی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه با نیت بخت‌گشایی اقدام به واریز مبلغ ۵ میلیون ریال به حساب […]

مرد فریبکار که با ترفند طالع بینی و فالگیری در شبکه اجتماعی اینستاگرام کلاهبرداری می کرد، توسط پلیس اصفهان دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه با نیت بخت‌گشایی اقدام به واریز مبلغ ۵ میلیون ریال به حساب فردی نموده که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به تبلیغ طالع بینی و فال گیری می‌کرده است، در حالی که پس از واریز وجه تلفن همراه خود را خاموش و پاسخگوی وی نمی‌باشد، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی عامل ایجاد کننده صفحه شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی و پس از دستگیری جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی ادامه داد: متهم با درج و انتشار آگهی طالع بینی و فال گیری پس از جلب اعتماد و سوء استفاده از سادگی قربانیان با دادن وعده‌های دروغین با دریافت مبالغ زیادی از آن‌ها اقدام به کلاهبرداری می‌نمود.

سرهنگ مرتضوی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل مدرن در شبکه‌های مجازی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند. فال گیران اینترنتی با درج مطالبی، چون حل مشکلات خانوادگی و زناشویی، مسائل عشقی، مشکلات مالی، دعا برای خوشبختی و خبر از آینده در سایت و صفحات خود، افراد را ترغیب به گرفتن طالع، فال و دعانویسی می‌کنند به طوری که با ارائه شماره حساب از آن‌ها می‌خواهند پول را به حسابی واریز و نتیجه را با پست الکترونیکی دریافت کنند.

وی در پایان از شهروندان خواست هرگز به این سایت‌ها اطمینان نکرده و با فرهنگسازی، تقویت باور‌های دینی و افزایش آگاهی با این پدیده نوظهور مقابله کنند، همچنین به تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.