کمک به نیازمندان به سمت اشتغال برود/واگذاری ۵۰ هزار واحد مسکن مهر
کمک به نیازمندان به سمت اشتغال برود/واگذاری ۵۰ هزار واحد مسکن مهر

قم – رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید استفاده از منابع برای کمک به افراد نیازمند و خانواده‌های محروم به سمت اشتغال‌زایی برود. علی لاریجانی پیش از ظهر پنج‌شنبه در جشن توانمندسازی ۱۳۰۰ خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) که در مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) قم برگزار شد، اظهار داشت: از اینکه کمیته امداد در مسیر […]

قم – رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید استفاده از منابع برای کمک به افراد نیازمند و خانواده‌های محروم به سمت اشتغال‌زایی برود.

علی لاریجانی پیش از ظهر پنج‌شنبه در جشن توانمندسازی ۱۳۰۰ خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) که در مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) قم برگزار شد، اظهار داشت: از اینکه کمیته امداد در مسیر درستی حرکت می‌کند مایه خرسندی است.

وی گفت: یکی از نهادهایی که بعد از انقلاب با نیتی خالص و خوب تأسیس شد همین کمیته امداد بوده است و خداوند پیشکسوتان آن را همچون آقای عسکراولادی رحمت کند که یکی از شخصیت‌های نادر بود و مسائل کشور را بررسی و آن‌ها را پیگیری می‌کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس کمیته امداد نیز امروز از نیک سرشتی آقای عسکراولادی برخوردار است و با حسن نیت کارها را انجام می‌دهد.

خیرین قم در کمک‌رسانی سرآمد هستند

وی با بیان اینکه خیرین قم در کمک‌رسانی سرآمد هستند و به رفع مشکلات کمک می‌کنند، تصریح کرد: خیرین سایر استان‌ها نیز در این مسابقه سبقت بگیرند و این موضوع که افراد خیر به استان خود توجه دارند روحیه خوبی است که باید توسعه پیدا کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات خوب استفاده از منابعی به عنوان قرض الحسنه برای کمک به افراد است، تأکید کرد: یکی از نهادهایی که نظام جمهوری اسلامی را به سمت کمک به مستضعفین یاری می‌دهد کمیت امداد و یکی از بهترین اقدامات در این راستا خوداشتغالی افراد است.

وی مطرح کرد: ما دنبال خواهیم کرد تا سال آینده نیز کمک‌های بیشتری به این کمیته صورت بگیرد تا بتوان با کمک‌هایی خیرین و پرداخت وام‌های قرض الحسنه افرادی که استعداد دارند و می‌توانند صاحب شغل شوند به این خواسته برسند.

واحدهای مسکونی نیمه کاره برای تکمیل به کمک خیرین نیاز دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی از دیگر اقدامات خوب دیگر را در اختیار قرار دادن ۵۰ هزار واحد مسکن مهر که به کسی تعلق ندارد و نیمه کاره است به مددجویان کمیته امداد خبر داد و گفت: این واحدهای نیمه کاره برای تکمیل به کمک خیرین نیاز دارد.

وی کمک به خانواده‌های فقیر به شیوه‌های مختلف را اقدام مناسب دیگر کمیته امداد خواند و ابراز داشت: این اقدام از سال ۹۶ آغاز شد و در سال ۹۷ رقم آن را افزایش دادیم اما باید این منابع را به سمت اشتغال و صاحب حرفه شدن ببریم.

لاریجانی با بیان اینکه خیرین قم که در ساخت بیمارستان خوب درخشیدند و در ساخت مدارس و دیگر امور خیر گام‌های بزرگی برداشتند تشکر می‌کنیم و بدانند که نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی مطالبات آن‌ها را در مجلس با جدیت دنبال می‌کنند.