کمک ۱۰۰ هزار یورویی یوفا به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ
کمک ۱۰۰ هزار یورویی یوفا به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) مبلغ ۱۰۰ هزار یورو به برنامه توانبخشی جسمی کمیته بین المللی صلیب سرخ در افغانستان کمک کرد. کوین دی ‌بروین، ستاره بلژیکی تیم منچسترسیتی، به نمایندگی از طرف یوفا این مبلغ اهدایی را قبل از دیدار منچستر سیتی و بازل به کمیته بین المللی صلیب سرخ اهدا کرد. کریستیانو رونالدو، لیونل […]

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) مبلغ ۱۰۰ هزار یورو به برنامه توانبخشی جسمی کمیته بین المللی صلیب سرخ در افغانستان کمک کرد.

کوین دی ‌بروین، ستاره بلژیکی تیم منچسترسیتی، به نمایندگی از طرف یوفا این مبلغ اهدایی را قبل از دیدار منچستر سیتی و بازل به کمیته بین المللی صلیب سرخ اهدا کرد. کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، سرگیو لاموس و فیلیپ لام ازجمله ستارگانی بودند که به عنوان نمایندگان یوفا این کمک مالی را در سال های گذشته به صلیب سرخ جهانی هدیه کرده اند.

این مبلغ برای حمایت ازبرنامه توانبخشی جسمی کمیته بین ‌المللی صلیب سرخ برای قربانیان مین و دیگر معلولین در افغانستان می باشد. این سازمان در حال حاضر هفت مرکز ارتوپدی در افغانستان دارد و به ۱۶۲ هزار بیمار تا کنون خدمات رسانی کرده است. در طی این برنامه حمایتی، سالانه دست‌کم ۲۰ هزار دست و یا پای مصنوعی و دیگر اعضای مصنوعی بدن برای مردم افغانستان ساخته می شود. این برنامه همچنین شامل جلسات فیزیوتراپی، آموزش فوتبال و همینطوربرپایی تیم فوتبال می باشد. حدود یک سوم افرادی که این خدمات را دریافت می کنند کودکان افغانی می باشند وکمک به بازگشت این کودکان به جامعه از اقدامات دیگر کمیته بین المللی صلیب سرخ می باشد.

دی بروین مشارکت در این کار خیرخواهانه را افتخار بزرگی برای خود می داند، چرا که ستارگان بزرگی پیش از او در این کار حضور داشته اند. او ضمن اشاره به مشکلات معلولین گفت: “ما فوتبالیست ها انسان های خوش شانسی هستیم، چرا که همه چیز در زندگیمان داریم. بنابراین هر وقت که بتوانیم باید به دیگران کمک کنیم.”

الکساندر چفرین، رئیس یوفا، ضمن قدردانی از فعالیت های خستگی ناپذیر کمیته بین المللی صلیب سرخ برای کمک به قربانیان مین، گفت: “برنامه توانبخشی جسمی این کمیته درافغانستان ثابت کرده است که فوتبال می تواند در زندگی مردم تغییر ایجاد کند.”

چفرین در ادامه گفت: “حمایت از فوتبال در تمامی سطوح وهمچنین  توجه به تاثیرات مثبت این ورزش در کمک به بهبود روند توانبخشی جسمی مردم افغانستان اهمیت ویژه ای برای یوفا دارد.”

دومینیک استیلهارت، مدیرعملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ، این مبلغ اهدایی را به نمایندگی از این سازمان بشردوستانه دریافت کرد. او پس از دریافت این کمک گفت: “ما امیدواریم که کودکان، که تقریبا یک سوم بیماران مراکز توانبخشی ما را تشکیل می دهند، از این کمک بهره مند شوند. همچنین تعامل بیشتر با دی بروین ونادیا نادیم نیز به افزایش اعتماد به نفس و اشتیاق این کودکان نیز  کمک خواهد کرد.”

مشارکت یوفا با کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ به سال ۱۹۹۷ میلادی بازمی گردد، هنگامی که گردانندگان فوتبال اروپا خود را ملزم به حمایت از کمپین ضد مین کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ کردند. در طی بیست سال گذشته، یوفا حدود ۳.۵ میلیون یورو به  برنامه توانبخشی جسمی کمیته بین المللی صلیب سرخ در سراسر جهان کمک کرده است.