فعالیت صرافی های غیرقانونی که با لفظ قیمت ها را کنترل می کردند، کنترل شد
فعالیت صرافی های غیرقانونی که با لفظ قیمت ها را کنترل می کردند، کنترل شد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: فعالیت صرافی های غیرقانونی که با لفظ قیمت ها را کنترل می کردند، کنترل شد و هیجانات کاذب بازار ارز در حال تخلیه شدن است.  ولی الله سیف پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره نوسانات اخیر بازار ارز گفت: بهترین عاملی که منجر […]

رئیس کل بانک مرکزی گفت: فعالیت صرافی های غیرقانونی که با لفظ قیمت ها را کنترل می کردند، کنترل شد و هیجانات کاذب بازار ارز در حال تخلیه شدن است.

 ولی الله سیف پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره نوسانات اخیر بازار ارز گفت: بهترین عاملی که منجر به آرامش در بازار ارز شده، جلوگیری از عملیات خلاف در این حوزه در کشور بود.

وی افزود: بانک مرکزی دستورالعمل هایی را ابلاغ کرده بود که این دستورالعمل ها با اقدامات نیروی انتظامی در قالب برخورد با صرافی های غیرقانونی که با لفظ قیمت ها را  کنترل می کردند، آرامش را به کشور برگرداند و این روند ادامه دارد به طوری که آرامش را همچنان در کشور شاهدیم.

وی افزود: این روند در سه چهار روز گذشته کاهنده بوده و هیجانات کاذب قیمت ارز در حال تخلیه شدن است.

سیف درباره قیمت نهایی ارز در روزهای آینده گفت: اجازه دهید راجع به قیمت چیزی نگویم، نرخ تعادلی برای ارز در هر دوره نشأت گرفته از متغیرهای اقتصادی است.

وی افزود: مهم است در تعادل با متغیرهای بزرگ اقتصادی، این قیمت تعیین شود.