کندتر شدن تولید و افت سفارشات صادرات در اقتصادهای بزرگ آسیا
کندتر شدن تولید و افت سفارشات صادرات در اقتصادهای بزرگ آسیا

بررسی‌های رویترز در روز چهارشنبه نشان می‌دهد تشدید تنش‌های تجاری در جهان، چشم‌انداز اقتصادهای منطقه آسیا را تیره‌تر و رشد تولید چین، کره‌جنوبی و ژاپن کندتر شده است. به نقل از رویترز، بررسی‌های رویترز در روز چهارشنبه نشان می‌دهد که تشدید تنش‌های تجاری در جهان، چشم‌انداز اقتصادهای منطقه آسیا را تیره‌تر و رشد تولید چین، […]

بررسی‌های رویترز در روز چهارشنبه نشان می‌دهد تشدید تنش‌های تجاری در جهان، چشم‌انداز اقتصادهای منطقه آسیا را تیره‌تر و رشد تولید چین، کره‌جنوبی و ژاپن کندتر شده است.

به نقل از رویترز، بررسی‌های رویترز در روز چهارشنبه نشان می‌دهد که تشدید تنش‌های تجاری در جهان، چشم‌انداز اقتصادهای منطقه آسیا را تیره‌تر و رشد تولید چین، کره‌جنوبی و ژاپن کندتر شده است.

در ماه جولای، بخش تولیدی چین با کمترین سرعت خود در ۸ ماه اخیر، رشد کرد و سفارشات صادرات این کشور هم کاهش یافت.

شاخص مدیران فروش تولید (پی‌ام‌آی) کایچین چین، از ۵۱.۰ واحد در ماه جون به ۵۰.۸ واحد در ماه جولای کاهش یافت که با پیش‌بینی‌های اقتصاددانان و سطح ماه نوامبر ۲۰۱۷، مطابقت داشت.

هرچند این شاخص برای چهاردهمین ماه متوالی بالای ۵۰ درصد باقی ماند که نشان‌دهنده رشد این قسمت است، اما زیرشاخص تولید و سفارشات جدید نشان‌دهنده رشد کندتری در ماه اخیر بودند.

در کره‌جنوبی، فعالیت‌های تولیدی کارخانجات در ماه جولای، برای پنجمین ماه متوالی آب رفت و بزرگترین افت خود از نوامبر ۲۰۱۶ تا کنون را ثبت کرد؛ ضمن اینکه هم تولید و هم سفارشات جدید کاهش یافتند.

شاخص مدیران فروش تولید نیکی (پی‌ام‌آی)، در ماه جولای به پایین‌ترین میزان ۲۰ ماهه ۴۸.۳ واحد رسید. این شاخص در ماه جون ۴۹.۸ واحد بود. این شاخص از ماه مارچ امسال، پایین‌تر از ۵۰ واحد، که رشد را از انقباض تفکیک می‌کند، باقی مانده است.

مقادیر تولید و سفارشات صادرات کره‌جنوبی، هردو به پایین‌ترین سطح ۳ ماهه خود سقوط کردند.

فعالیت‌های تولیدی ژاپن، در ماه جولای کمتر از آن‌چه پیش از این گزارش یافته بود کند شد، اما همچنان با کاهش سرعت رشد سفارشات جدید، نگرانی‌های اقتصادی پابرجا هستند.

بررسی‌ها نشان داد شاخص مدیران فروش تولید نیکی (پی‌ام‌آی)، در ماه جولای ۵۲.۳ واحد بود که نسبت به ۵۳.۰ واحد ماه جون کاهش یافته است.