گزارش ماهانه اشتغال آمریکا منتشر شد
گزارش ماهانه اشتغال آمریکا منتشر شد

روز جمعه، پس از این که آخرین گزارش ماهانه اشتغال آمریکا اشاره به تقویت اقتصاد این کشور داشت، سهام وال‌استریت رشد کرد. روز جمعه، آخرین گزارش ماهانه اشتغال آمریکا، اشاره به تقویت اقتصاد این کشور داشت، ضمن اینکه همزمان با افت تنش‌های بین‌المللی، سهام وال‌استریت رشد کرد. سهام تکنولوژی پیشتاز رشد سهام بودند و غول‌های […]

روز جمعه، پس از این که آخرین گزارش ماهانه اشتغال آمریکا اشاره به تقویت اقتصاد این کشور داشت، سهام وال‌استریت رشد کرد.

روز جمعه، آخرین گزارش ماهانه اشتغال آمریکا، اشاره به تقویت اقتصاد این کشور داشت، ضمن اینکه همزمان با افت تنش‌های بین‌المللی، سهام وال‌استریت رشد کرد.

سهام تکنولوژی پیشتاز رشد سهام بودند و غول‌های سنگین‌وزنی مثل اپل، مایکروسافت و آلفابت (شرکت مادر گوگل)، شاخص تکنولوژی اس‌اندپی۵۰۰ را تا رکوردی جدید بالا بردند.

بازارهای آمریکا، انرژی بالایی از گزارش قدرتمند مشاغل آمریکا دریافت کردند و از سوی دیگر، با تشکیل یک دولت ائتلافی در ایتالیا، ریسک برگزاری مجدد انتخابات و احتمال خروج این کشور از اتحادیه اروپا از بین رفت و بازارها تقویت شدند.

علاوه بر این دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، دیروز رسما اعلام کرد برنامه‌ها برای دیدار او با رهبر کره‌شمالی، کیم جون اون، دوباره برقرار شده است. به این ترتیب ریسک‌های ژئوپولیتیکی هم افت کرد.

میانگین صنعتی داوجونز ۲۱۹.۳۷ واحد یا ۰.۹ درصد رشد کرد و به ۲۴۶۳۵.۲۱ واحد رسید.

اس‌اندپی۵۰۰ توانست ۲۹.۳۵ واحد یا ۱.۰۸ درصد جهش کند و به ۲۷۳۴.۶۲ واحد رسید.

کامپوزیت نزدک ۱۱۲.۲۲ واحد یا ۱.۵۱ درصد جهش کرد و به ۷۵۵۴.۳۳ واحد رسید.

شاخص نوسانات سیبوئه، ویکس، بارومتری بدلیل انتظار وارد آمدن شوک به بازار در کوتاه‌مدت، در ۱۳.۴۶ واحد بسته شد که پایین‌ترین سطح آن در هفته اخیر است.

این هفته اس‌اندپی ۰.۴۸درصد رشد کرد، شاخص داو ۰.۴۸ درصد افت کرد و نزدک ۱.۶۲ درصد جهش کرد.