گفتگوهای سیاسی ایران و فرانسه فردا در پاریس برگزار می‌شود
گفتگوهای سیاسی ایران و فرانسه فردا در پاریس برگزار می‌شود

سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت خارجه و موریس گوردو مونتاین دبیر کل وزارت خارجه فرانسه، چهارمین دور گفتگوهای سیاسی دو کشور را فردا در پاریس برگزار می کنند. این گفت و گوها در چارچوب یادداشت تفاهم امضاء شده در سفر رئیس جمهوری ایران به فرانسه و به طور منظم هر ۶ […]

سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت خارجه و موریس گوردو مونتاین دبیر کل وزارت خارجه فرانسه، چهارمین دور گفتگوهای سیاسی دو کشور را فردا در پاریس برگزار می کنند.

این گفت و گوها در چارچوب یادداشت تفاهم امضاء شده در سفر رئیس جمهوری ایران به فرانسه و به طور منظم هر ۶ ماه یک بار به طور دوره ای در تهران و پاریس برگزار می شود.

این گفت و گوها سازوکاری است که در چارچوب آن دو کشور توسعه روابط دو جانبه در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مورد بررسی خواهند داد.

همچنین تبادل نظر و رایزنی پیرامون موضوعات منطقه ای و بین المللی به ویژه تحولات خلیج فارس و خاورمیانه در دستور کار این دور از گفت و گوها قرار دارد.

عراقچی در سفر دو روزه خود به پاریس همچنین دیدارهای جداگانه ای با برخی مقامات فرانسوی برگزار و در انستیتوی فرانسوی روابط بین الملل سخنرانی خواهد کرد.