گلایه های کاپیتان تیم ملی کاراته در مقابل وزیر ورزش
گلایه های کاپیتان تیم ملی کاراته در مقابل وزیر ورزش

سرگروه تیم ملی کاراته کشورمان گفت: کاراته مظلوم است و امیدواریم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برابر انتظاری که از این رشته دارند، از آن حمایت کنند. در جریان دیدار وزیر ورزش ورئیس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی کاراته، ذبیح الله پورشیب سرگروه این تیم به نمایندگی از اعضای تیم ملی ضمن […]

سرگروه تیم ملی کاراته کشورمان گفت: کاراته مظلوم است و امیدواریم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برابر انتظاری که از این رشته دارند، از آن حمایت کنند.

در جریان دیدار وزیر ورزش ورئیس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی کاراته، ذبیح الله پورشیب سرگروه این تیم به نمایندگی از اعضای تیم ملی ضمن بیان مطلب فوق خطاب به وزیر ورزش گفت: خیلی خوشحالم که در یک سال گذشته این دومین باری است که در اردوی تیم ملی حاضر می شوید. از کاراته انتظار کسب موفقیت در مسابقات مختلف را دارند ولی برابر با این انتظار حمایت نمی شویم.

وی ادامه داد؛ مسابقات سختی در سال جدید پیش رو داریم، از قهرمانی آسیا تا بازیهای آسیایی و قهرمانی جهان که در مسیر کسب سهمیه المپیک خیلی اهمیت دارد. مسابقات مهمی را به دلیل کمبود منابع در فدراسیون از دست دادیم. همین از دست دادن مسابقات باعث شد تا رنکنیگ ما در فدراسیون جهانی افت کند. همه این کاراته کاها رنکینگ زیر ۱۵ را داشتند، ولی الان چند پله ای پائین آمده اند. مسئولان فدراسیون خیلی تلاش می کنند ولی ما انتظار داریم در موضوع تخصیص منابع همانند یک رشته المپیکی به آن توجه شود.

پورشیب افزود: تا زمانی که کاراته المپیکی نبود بخصوص در بحث جوایز مورد بی مهری قرار می گرفت. کاراته دو دوره متوالی قهرمان جهان شده، کدام رشته ورزشی در ایران چنین شرایطی دارد. ولی امکانات آن زیر صفر است. چرا باید از شش تورنمنت مهم، چهار تورنمنت را از دست بدهد. آیا شما وضعیت خوابگاه ما را دیده‌اید؟

این عضو تیم ملی ادامه داد: ۱۲ سال عضو تیم ملی هستم و در همه رده‌های سنی مدال جهانی و آسیایی کسب کرده‌ام، قراداد من درلیگ ۳۰ میلیون است، آیا این برای تامین یکسال یک قهرمان کافی است. صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی ما را نیز  مانند همه مردم ایران خوشحال کرد. ولی چرا آنطور که از فوتبال حمایت می شود به کاراته و سایر رشته های موفق توجه نمی شود.

پورشیب با تقدیر از شهرام هروی سرمربی تیم ملی افزود: وی مثل برادر کنار اعضای تیم ملی است و بارها از جیب برای ملی پوشان هزینه کرده، ما در ورودگیمز ۵ فینالیست داشتیم چرا مدالهای آن در تخصیص جوایز محاسبه نمی شود.

سرگروه تیم ملی در پایان گفت: صحبت های من درد تمام اعضای تیم ملی بود و توقع داریم مورد توجه شما قرار بگیرد.