گوترش خواستار پایان درگیری در جنوب‌غرب سوریه شد
گوترش خواستار پایان درگیری در جنوب‌غرب سوریه شد

همزمان با پیشروی ارتش سوریه به سمت محور جنوبی برای نبرد با تروریست‎ها، دبیرکل سازمان ملل از افزایش درگیری‎ها ابراز نگرانی کرد.  آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل خواستار پایان فوری درگیری‌های نظامی در جنوب غرب سوریه شد. در همین راستا، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، گفت: این حملات به آوارگی صدها شهروند منجر شده […]

همزمان با پیشروی ارتش سوریه به سمت محور جنوبی برای نبرد با تروریست‎ها، دبیرکل سازمان ملل از افزایش درگیری‎ها ابراز نگرانی کرد.

 آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل خواستار پایان فوری درگیری‌های نظامی در جنوب غرب سوریه شد.

در همین راستا، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، گفت: این حملات به آوارگی صدها شهروند منجر شده که اغلب به سوی مرزهای اردن گریخته‌اند.

وی همچنین به نگرانی گوترش از بابت خطراتی اشاره کرد که افزایش تنش‌ها برای ثبات منطقه به همراه خواهد داشت.

گفتنی است جنوب غرب سوریه به دلیل نزدیکی به مرزهای رژیم صهیونیستی از اهمیت راهبردی برخوردار است و به همین دلیل اردن و آمریکا به بهانه ممانعت از افزایش تنش، مدعی نظارت بر امنیت آن هستند.

از سوی دیگر، امان از بابت نبرد قریب الوقوع نیروهای دمشق در محور جنوبی سوریه علیه گروه های تروریستی مستقر در درعا نگران است. خبرها حاکی از آن است که نیروهای ارتش سوریه اقدامات خود را برای استقرار در جبهه جنوبی این کشور و ارسال تجهیزات نظامی به شمال غرب السویداء و پایگاه خلخله و الصنمین آغاز کرده اند. تجهیزات ارتش سوریه به مثلث درعا-القنیطره و ریف دمشق رسیده و پیش بینی میشود این منطقه محور سوم میدان نبرد میان ۲ طرف باشد به طوریکه در این منطقه تنش حاکم بوده و گروه های مسلح از تشکیل اتاق های عملیات علیه ارتش سوریه خبر داده اند. پیش بینی می شود ارتش سوریه عملیات خود را در این منطقه طی روزهای آتی آغاز کند.