یمن سازمان ملل را مسئول فروپاشی نظام بهداشتی در این کشور دانست
یمن سازمان ملل را مسئول فروپاشی نظام بهداشتی در این کشور دانست

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که سازمان ملل مسئول فروپاشی نظام بهداشتی در این کشور است. وزارت بهداشت یمن در نامه‌ای خطاب به معین شریم معاون نماینده ویژه سازمان ملل در امور این کشور اعلام کرد که بیش از ۴۸ هزار کارمند مراکز بهداشتی یمن، از پانزده ماه قبل حقوق دریافت نکرده‌اند و بسیاری از […]

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که سازمان ملل مسئول فروپاشی نظام بهداشتی در این کشور است.

وزارت بهداشت یمن در نامه‌ای خطاب به معین شریم معاون نماینده ویژه سازمان ملل در امور این کشور اعلام کرد که بیش از ۴۸ هزار کارمند مراکز بهداشتی یمن، از پانزده ماه قبل حقوق دریافت نکرده‌اند و بسیاری از متخصصان یمنی برای یافتن فرصت‌های زندگی بهتر در خارج، کشورشان را ترک کرده‌اند.

در این نامه آمده است که اسماعیل ولد الشیخ نماینده سازمان ملل در یکی از گزارش‌های خود به شورای امنیت ا علام کرد که مشکل پرداخت حقوق پرسنل مراکز بهداشتی یمن حل شده است، در صورتی که چنین چیزی صحت ندارد.

این وزارتخانه تاکید کرد که ملت یمن حق شکایت از کسانی که را که منجر به گرسنه نگاه داشتن آن‌ها و قطع به قطع حقوق کارمندان این کشور شده‌اند، برای خود محفوظ می‌دانند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.