۶۰ درصد ارز پتروشیمی در سامانه نیما عرضه نشد
۶۰ درصد ارز پتروشیمی در سامانه نیما عرضه نشد

در حالی که بررسی آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد تا پایان خرداد ماه ۳.۵ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی صادر شده تنها ۱.۵ میلیارد دلار از ارز پتروشیمی در سامانه نیما عرضه شده است. احمد مهدوی  دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی ایران از عرضه بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارز صادراتی پتروشیمی‌ها […]

در حالی که بررسی آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد تا پایان خرداد ماه ۳.۵ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی صادر شده تنها ۱.۵ میلیارد دلار از ارز پتروشیمی در سامانه نیما عرضه شده است.

احمد مهدوی  دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی ایران از عرضه بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارز صادراتی پتروشیمی‌ها از مسیر سامانه نیما در طول دو ماه گذشته تاکنون خبر داده بود. به گفته این فعال حوزه صادرات محصولات پتروشیمی، پیش بینی می‌شود امسال میزان ارزی که توسط پتروشیمی‌ها در بازار داخلی عرضه شود افزایشی ۵ تا ۱۰ درصدی داشته باشد.

عرضه ۱٫۵ میلیارد دلار ارز پتروشیمی در سامانه نیما در حالی رخ داده است که تا پایان خرداد ماه ۳٫۵ میلیارد دلار انواع محصولات پتروشیمی از کشور صادر شده است. به این ترتیب فقط ۴۲ درصد ارز پتروشیمی در سامانه نیما عرضه شده و مشخص نیست چرا ۶۰ درصد درآمد ارزی ناشی از صادرات پتروشیمی در نیما عرضه نشده است. گفتنی است بر اساس مصوبه جدید هیئت دولت، صادرکنندگان تنها دو ماه برای عرضه ارز حاصل از صادرات خود فرصت دارند.