آقای رئیس جمهور بی عقلی را بهم ثابت کنیم؟
آقای رئیس جمهور بی عقلی را بهم ثابت کنیم؟

حسن روحانی رئیس جمهور، اخیرا یک صفت دیگر را به لیست بلند تعابیر خود از منتقدان و مخالفان دولت، اضافه کردند : «کم عقل». حسن روحانی در نشست روز یکشنبه مجمع سالانه بانک مرکزی، با حمله به منتقدان دولت گفت: «وقتی حساب می کنم آنهایی که با دولت مخالفت می‌کنند بیشترش بر مبنای کمبود عقل […]

حسن روحانی رئیس جمهور، اخیرا یک صفت دیگر را به لیست بلند تعابیر خود از منتقدان و مخالفان دولت، اضافه کردند : «کم عقل».

حسن روحانی در نشست روز یکشنبه مجمع سالانه بانک مرکزی، با حمله به منتقدان دولت گفت: «وقتی حساب می کنم آنهایی که با دولت مخالفت می‌کنند بیشترش بر مبنای کمبود عقل است.»

رئیس جمهور پیش از این القابی چون  ترسو و بزدل، دروغگو، بی شناسنامه، عصر حجری و کم سواد و … برای منتقدان دولت به کار برده بود.

سایر اعضای دولت یازدهم و دوازدهم نیز از چنین تعابیری برای منتقدان استفاده کرده‌اند.

البته ریاست محترم جمهوری در انگلستان بدون اینک تز کسی را کپی کرده باشند دکترای حقوق گرفته اند و کسی که در این سطوح عالی رتبه نحصیل کرده حتما بیجا سخن نمیگوید.

تا آنجا که بخاطر دارم در انتخابات ریاست جمهوری دولت یازدهم جنابشان با ۵۰ و اندی رئیس جمهور شدند و این بدان معنا بود که نزدیک به پنجاه درصد ملت ایران با ریاست دولت شدن ایشان مخالف بودند .

در انتخابات دور دوازدهم هم ایشان با حواشی مفصل و قابل خدشه ای که به عدم پخش تعرفه و زود بسته شدن شعب اخذ رای و امثالهم که وارد بود نهایتا ۵۱/۵ درصد رای آوردند و در این مرحله هم قریب به ۵۰ درصد مردم با رئیس دولت شدن ایشان مخالف بودند.

حال و با توجه به چنین اظهار نظری باید به مخالفین این اقای دکترای حقوق و طرفدار حقوق شهروندی گفت اینها همه بی عقل تشریف دارند؟ و شما و طرفداران خود معدن عقلید؟

جناب آقای دکتر بنظر میرسد در استانه ورود وزیر خارجه فرانسه بنا داشتید سر رسانه ها را به این الفاظ گرم کنید که رسانه ها کمتر به این وزیر خارج از دایره عدل و انصاف که نان و نمک ملت ایران را میخورد و در استانه ورودش علیه ملت ایران اراجیف می بافد، نپردازند؟

حضرت عالی که خود را مرکز العقول قلمداد میفرمایید و موافقین خود را از مخالفین در محک عقل قرار میدهید به این مردم بدهکار نیستید؟ این مردم کم توهین های شما را تحمل کرده اند؟ این مردم کم با سیاستهای از ریشه غربی شما کنار آمده اند؟ این مردم کم ضربه های اقتصادی برجام بی فرجام شما را خورده اند؟ این مردم علیه سیاستهای اقتصادی شما به خیابان نیامدند؟ حال هر کس به شما انتقاد کند و مخالف شما قلمداد شود بی عقل است؟

حاشا به این مروت که نان ملتی را بخوری و بروی این ملت قاه قاه بخندی و تازه بی عقلشان هم بنامی. آقای رئیس جمهور حاضرید در یک مناظره با محوریت عقل با هم بنشینیم و به هم ثابت کنیم من که مخالف شمایم بی عقلم یا شما که مخالفین را بی عقل نامیده اید؟

آقای رئیس جمهور خدا حاضر و ناظر است که من آنچه از شما میدانم بخاطر حرمت خون شهدا و مقام مورد احترام سمتی که دارید به مردم نخواهم گفت فقط با شما محاجه در بستر دارابودن عقل خواهم نمود.

عقل سلیم در یک روحانی نوکری مردم نیست ؟ هدف انقلاب اسلامی مردم سالاری نبود؟ امروز بگونه ای سخن علیه مخالفین خود می کنید که گویا مردم نوکر شمایند و اگر انتقادی بکنند از مدار عقلانیت خارجند.

وای بر ما که شما بر ما حکومت میکنید. والله که قسم جلاله است و به حرمت آن از ریشه واقفم شما لیاقت نوکری این مردم را هم ندارید چه رسد به ریاست آنها.

خاک بر سر ما که حاضریم شما بر این مسند بمانید و نمایندگان منتخب این ملت شما را استیضاح نمیکنند. نفرین بر این روزگار که باید بنشینیم و شاهد این توهین ها باشیم. والسلام

حمید رضا نقاشیان