حمایت کشوراهای روسیه ، چین، انگلیس ، فرانسه،  و ظاهرا بنظر می رسد خانم فدریکو موگرینی به عنوان نماینده اتحادیه اروپایی از روحانی در جریان ماندگاری در برجام ، شدت بغض روحانی را نسبت به ترامپ افزایش داد. در اثر عدم توافق اروپا و آمریکا در تسهیم منافع ناشی از بازار ایران این روزها بر […]

حمایت کشوراهای روسیه ، چین، انگلیس ، فرانسه،  و ظاهرا بنظر می رسد خانم فدریکو موگرینی به عنوان نماینده اتحادیه اروپایی از روحانی در جریان ماندگاری در برجام ، شدت بغض روحانی را نسبت به ترامپ افزایش داد.

در اثر عدم توافق اروپا و آمریکا در تسهیم منافع ناشی از بازار ایران این روزها بر اقتصاد ایران تب حصبه نشسته و  بنظر میرسد فارق ار امید به غرب و شرق راه علاج آن بدست خود مردم است  لاکن در اثر آدرس غلط دادن به مردم ، ملت اما علاج را از دولت مطالبه میکنند. چه قدر متاسفیم که بوضوح میبینیم که مردم ایران این روزها دورانی مانند اواخر دولت دهم را پشت سر می‌گذارند؛

زمانی که آشفتگی‌ خاصی در کشور حادث گردید و با آدرس های غلط اندر غلط جریان نفوذ کرده در عمق استراتژیک فرهنگی ، همه منتظر یک ناجی برای ارائه یک فورمول در جهت بهبود وضعیت روحی روانی جامعه سیاسی اجتماعی اقتصادی فرهنگی ایران بودند.

در آن زمان همه امیدوار بودند دولت احمدی‌نژاد برود تا یک دولتی برآمده از امید ملت و برخلاف سیاست‌های حاکم روی کار بیاید البته بعضی خام اندیش فکر میکردند بعد از انتخابات ۹۲  این اتفاق افتاد !!

فشار به رهبری برای مذاکره با امریکا آغاز شد و این بینش را القاء می نمود که راه نجات کشور تفاهم با آمریکاست!!

مذاکرات در سطح عوامل دیپلمات در چارچوب ساختار دولت یازدهم آغاز و نتیجه هزینه های بسیار کلان آن شد برجام بی سرانجام و کلاهی سر انقلاب و ملت رفت که شاید لبه های سایه دار آن از عمق چالدران و صدها خیانت رضا خانی عمیق تر بود اما با ابزار حق به جانبی توجیه میشد و این بتن ریزی در عمق دانش هسته ای را به نان بر سر سفره مردم گره میزدندو با این عبارت که باید هم سانتریفیوژ بچرخد و هم کسب و کار مردم که متاسفانه و هزار ها غصه و افسوس همراه نه این چرخید و نه آن و عده ای کودک مغز را بنامه نوابغ دیپلماتید به مردم معرفی نموده و کلاهی به سر ملت رفت که تا صد سال ممکن نیست کسی بتواند آثار آن را رفع و رجوع نماید.

دشمن خاکریز های خود را به عمق رسانه های داخل ایران کشیده و هر خیانت و یا عدم لیاقت را با اب و تاب توجیه میکنند و متاسفانه در صف وحدت ملی ما خدشه میتراشند با این هدف که گفته شود دیدگاه متفاوت است لاکن اگر این چند تا روزنامه جیره خوار مزدور که از پوچ برجام هیولا ساخته بودند تعطیل شود براحتی خواهیم فهمید که صفوف ملت ایران بهم فشرده و در مسیر اعتلای انقلاب و کشور در حرکت است.

این رسانه ها نیم درصد مخالفین حرکت انقلاب را ۵۰ درصد جلوه میدهند و این همه ماجرای نفوذ است.شب گذشته که ترامپ برجام را پاره کرد تازه معلوم شد اعتماد به دستکش مخملی اوباما چه میزان کودکانه بوده است.

دکتر حسن روحانی سه شنبه شب سعی کرد دولت را همراه سیاستهای خود معرفی و در مقابل این تصمیم به اروپا امتیاز و زمان بدهد لاکن توجه به این نداشت که اروپا بخش از غرب است و امکان ندارد سیاستهای خود را در راستای منافع عمومی باغرب نبیند.

امروز در ایران از بابت عملکرد دولت های یازدهم و دوازدهم شرایط و وضعیتی  پدید آمده که به نظر می‌رسد مسئولان اطلاع دقیقی از آن ندارند یا آنکه خود را به ناآگاهی زده‌اند. در همین راستا حسن‌روحانی که به خراسان‌رضوی رفته بود ، در اظهاراتی اینگونه بیان کرد که هفته بعد که امریکا از برجام خارج می‌شود، تأثیری بر زندگی ما نمی‌گذارد وچرا که کشور مشکل ارزی ندارد.

این اظهارات ظرف نیم ساعت بعد در فضای مجازی به سخره گرفته شد و به گفته بسیاری از کاربران فضای‌مجازی شاید منظور آقای روحانی از زندگی، معیشت آقای رئیس‌جمهور و کابینه‌ او بوده است.

این اظهارات و واکنش مردم در فضای مجازی اگر چه در خصوص نرخ شناور ارز در کشور است لاکن به عمق موضوع که می نگری این امر قابل درک است که علی رغم فضای گذشته در انقلاب امروز حرکت غرب در ایران موثر واقع میشود.

در جریان ۸۸ شاهد عملکرد غرب بخصوص انگلستان بوده ایم . در جریان انتخابات به همین روش . به تلگرام و ماجرای خیزش اقتصادی مردم که نگاه میکنیم همین مشهود است. و در این جریان هم برای شکستن آثار برجامی که انتفاع آن فقط به جیب اروپا متوجه بوده است ، عمق سیاستهای پولی در ایجاد نوسان روی نرخ ارز موثر بوده است. و این نشان میدهد که دلبستگی دولت و عوامل نزدیک به روحانی حتی خود روحانی بسیار بیشتر از توان و قدرت فهم و مقاومت ملت ایران به دست کمک غرب در اداره کشور می نگرند و این ابراز تنفر از ترامپ فی الواقع متوجه تنفر اروپا از عدم همراهی آمریکا و اسراییل و سعودی با آنهاست و متوجه ما نیست.

والسلام

حمید رضا نقاشیان