نگاه سازی در فرایند یارگیری های فکری در هر ملت و یا حتی امتی  یکی از پیچیده ترین اقداماتی است که بسیار بطئی و آهسته و به تدریج و با تمرکز روی لو نرفتن اصل اهداف و جلوگیری از نابود شدن آن تفکر قبل از ایجاد یک پایگاه اجتماعی صورت می پذیرد. ابلاغ رسالت پیامبر […]

نگاه سازی در فرایند یارگیری های فکری در هر ملت و یا حتی امتی  یکی از پیچیده ترین اقداماتی است که بسیار بطئی و آهسته و به تدریج و با تمرکز روی لو نرفتن اصل اهداف و جلوگیری از نابود شدن آن تفکر قبل از ایجاد یک پایگاه اجتماعی صورت می پذیرد.

ابلاغ رسالت پیامبر در سالهای اولیه تبلیغات مخفی پیامبر اسلام نیز از همین اصل بر خوردار بوده است که باید مخفی شروع کنید و در زمانی که طرفداران اجتماعی یافته و جمعیت درست کردید علنی شوید. دشمنان مبانی اعتقادی از همین شیوه درس گرفته اند زیرا امروزه وسایل ارتباط جمعی از همیشه بیشتر این امر را ثابت کرده اند که خوراک فکری های هدفدار و طراحی شده توسط جامعه شناسان وابسته به سرویسهای اطلاعاتی چه تاثیر شگرفی در اذهان عمومی ایجاد میکنند. اعتقاد حکومتهای استعمار گر همیشه این بوده که در هر کشوری اگر قوه قهریه بتواند در حمایت از یک گروه کوچک اقتدار سیاسی را بدست بگیرد با گذر زمان میتوان افکار عمومی را از مقابله با جریان حاکم باز داشت و این در طول تاریخ در هر جنگ و کودتایی برای اغلب کشورها از جمله ایران اتفاق افتاده است.

بیشترین اتهام مشروطه طلبی در زمان خود وفاق مجریان آن با با فراماسونهای زمانه بوده است اگر چه با تشریح مواهب آن سعی بر راضی نمودن مردم میشده ولی هرگزبه بخش پنهان و ناپیدای آن اشاره ای نمیکرده اند تا جایی که رهبری معظم انقلاب هم معتقدند علمای بزرگ هم در مواجهه با تشریح فواید لزوم اعمال مشروطه به سکوت متوسل بوده اند. در مقابل همین جریان که تمام مساعی خود را در ایجاد غلو پیرامون مواهب مشروطه خواهان مینموده اند جریان ریشه دار دیگری وجود دارد که از پس پرده مشروطه با خبر است چرا که مجریان آن را می شناسد و برای تحریک عواطف مردم در دینداری خود را مشروعه قلمداد مینماید.

در این مرحله از تاریخ نیز همان پدیده در مسیر تحقق قدم گذاشته بود که ملت ما و حتی رهبران ما را بعضا به سکوت واداشت و برخی هم از ریشه بدلیل عدم شناخت پشت پرده مجریان برجام آن را مفید به حال کشور تلقی نموده اند حال آنکه برجام ظاهری خوش داشت باطنی مخوف و ریشه بر انداز از اعتقادات مذهبی مردم.

لذاست که از نظر مشروعه طلبان امروزی  در ایران اعمال فشار برای پذیرشهای برجامی همان اعمال فشار مشروطه خواهان برای تحقق اقتدار ماسونیسم در سالهای انتهایی سلسله حکومتی قاجار تلقی میشود. و دلواپسی و استدلال و مخالفت با آن نیز به همان منوال مشروعه خواهی شهید شیخ فضل الله نوری و نوعی تند روی معرفی میشود و در این اثنا که ملت از پدیده شوم نقشه برجامی دولت بی خبرند و رسانه های برجامی دائما مواهب برجام را به چشم و گوش و ذهن مردم میکوبند اما دست غیبی از دامن دشمن برون می اید و در یک زیاده طلبی مطلق و در رقابت اقتصادی با شرکای خود ،  برجام را به نفع ملت بزرگ ایران هوا میکند. بیمه بودن انقلاب اسلامی برای ایجاد پایگاه ظهور یعنی همین که وقتی دشمن موفق به ایجاد جریان گیج کننده میشود دستی از آستین غیب بر افشانده میشود و جریان را به نفع ملت ایران بر می انگیزد. مگر از جریان جنگ تحمیلی چند سال گذشته که ما فراموش کنیم که ما صدام را نابود نکردیم و این آمریکا بود که صدام را نابود نمود و مشکل نظام اسلامی ایران را برای عراق همیشگی حل شد. و سرویسهای جاسوسی موساد و منافقین را امروزه تحریک نموده احساسات مذهبی مردم علیه عراقیها را با ایجاد یکی دو صحنه رفتار جنسی درست کردن در مشهد بشوراند که با هشیاری ملت ایران یقینا خنثی خواهد شد و فریب اختلاف انگیزی بی بی سی را نخواهند خورد و ایران و عراق را برای ظهور انچنان بهم متصل نموده که گویی یک روح در قالب دو بدن و یک ملت درقالب دوکشورند .

آمریکا شیطان بزرگی است که در مواقعی بدلیل شیطان صفتی مشیت خدای متعال را نخوانده و با اقدامات خود زمینه نجات ما را فراهم نموده است.

با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی فی الواقع دشمن این نظام همیشه در مقابل حوادث واقعه شگفت انگیز، وامانده ، صید شده و در تله افتاده ،  مغلوب بوده است.

صدها نمونه از اینکه دشمن خود با جهلش امکان عبور ما را از خاکریز هایی که خود درون نظام ساخته ایم فراهم نموده است را بوضوح میتوان اشاره داشت .

در زمان شاه مخلوع نیزمشروطه طلبان دیر زمانی در ایران موفق به تکاثری از ثروت و قدرت بوده اند اما نهایتا تصمیم گوادلوپ یعنی حضور آمریکا و انگلیس و فرانسه در اثرهیجان انقلاب مردم و در حمایت از امام امت رحمت الله علیه ،   شاه  تا دندان مسلح و متکی به قدرت شیطان را به درک فرستاد و مشروعه خواهی با رهبری مرجع تقلید و حوزه علمیه  را به کرسی نشانید.

قران مجید در خصوص موسی علیه و علی رسلنا السلام اینگونه می فرماید که موسی را همسر فرعون  در خانه فرعون بزرگ کرد فلذا بخواست خدا دشمنی دشمن چه بسا مسبب پیروزی دین مداران گردیده است.

لذا و با این اعتقاد همه تکلیف ما دل مداران به راه امام (ره ) و رهبری نظام باید این باشد که مشروطه امروزی یعنی برجام را تحت لوای مشروعه مدیریت کنیم .

همانگونه که رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی در دیدار روز چهار شنبه ۷ شهریور در شرفیابی دولت به محضر مبارکشان برجام را ابزار تلقی فرمودند و آن را هدف ندانستند.

چرا که در انقلاب اسلامی مشروطه خواهی هم ابزار تلقی شده و اصالت با مشروعه خواهی است و تحقق آن اقدام برای زمینه سازی محقق شدن ظهور خواهد بود. ان شا الله. والسلام

حمید رضا نقاشیان