ثبت رکوردهای عجیب در دیدار لسترسیتی – ساوتهمپتون
ثبت رکوردهای عجیب در دیدار لسترسیتی – ساوتهمپتون
تیم فوتبال لسترسیتی با یک برتری پرگل وارد کتاب رکوردهای فوتبال انگلیس شد.

ثبت رکوردهای عجیب در دیدار لسترسیتی – ساوتهمپتون

تیم فوتبال لسترسیتی با یک برتری پرگل وارد کتاب رکوردهای فوتبال انگلیس شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برتری  عجیب ۹ – صفر لسترسیتی در بازی خارج از خانه هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس مقابل ساوتهمپتون بخشی از رکوردهای بزرگ در فوتبال جزیره را به این بازی اختصاص داد.

لسترسیتی ضمن صعود به رده دوم جدول و رقم زدن بهترین برد یک تیم در یک بازی خارج  از خانه تاریخ لیگ برتر انگلیس، همراه منچستریونایتد که با همین نتیجه ایپسویچ  را برد، صاحب عنوان بهترین پیروزی ادوار این رقابت‌ها شد.

علاوه بر اینکه ساوتهمپتون برای اولین بار در دیداری خانگی در چارچوب لیگ برتر انگلیس، ۹ گل دریافت کرد،  لسترسیتی نیز برای نخستین بار موفق به ثمر رساندن این تعداد گل در دیداری خارج از خانه در جریان مسابقات لیگ برتر شد. لسترسیتی در حالی در نیمه نخست ۵ گل در ورزشگاه سنت مری به ثمر رساند که ساوتهمپتون این فصل در لیگ برتر به همین اندازه در بازی‌های خانگی گلزنی کرده است!

تیم پیروز این میدان  از ۱۰ دیدار نخست خود در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ موفق به کسب ۲۰ امتیاز شده؛  در حالی که در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ که به قهرمانی رسید، در همین بازه ۱۹ امتیاز کسب کرده بود. این بیشترین امتیاز کسب شده توسط روباه‌ها در ۱۰ بازی نخست فصل است.  جالب اینکه هت‌تریک  واردی و پرس در این بازی، بعد از هت‌تریک  رابرت پیرس و جرمین پنانت در سال ۲۰۰۳، تنها دومین هت‌تریک ۲  بازیکن از یک تیم در یک بازی تاریخ لیگ برتر انگلیس است. پیرس و پنانت هم مقابل ساوتهمپتون به این رکورد رسیده بودند!

با اخراج برتراند در این بازی، برای سومین بار متوالی ساوتهمپتون مقابل لسترسیتی ۱۰ نفره شد! همچنین پرس با هت‌تریک در این بازی به دومین بازیکن پس از سوارس از لیورپول تبدیل شد که  ۲ بار مقابل یک تیم هت‌تریک می‌کند. پرس بعد از تیمو پوکی، رحیم استرلینگ، تامی آبراهام و برناردو سیلوا، پنجمین رقم زننده هت‌تریک در این فصل لیگ برتر انگلیس نامیده شد.

در ۲۷ فصل نخست لیگ برتر انگلیس، در ۱۰ هزار و ۵۰۶  دیدار، تنها ۳ بازی با برتری ۵ گل یا بیشتر یک تیم در نیمه اول به پایان رسید؛  در حالی که در ۹۱ بازی برگزار شده در همین فصل، این اتفاق ۲ بار رخ داده است! علاوه بر این‌ موارد، لسترسیتی بعد از پیروزی منچسترسیتی مقابل برنلی در سال ۲۰۱۰، به تنها دومین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل شد که در نیمه نخست یک بازی خارج از خانه، برتری ۵ گله رقم زد.