حسام‌الدین سراج برای پرستاران خواند
حسام‌الدین سراج برای پرستاران خواند
قطعه موسیقایی «فصل عاشقی» با خوانندگی حسام‌الدین سراج و فاضل جمشیدی و دکلمه مجید مظفری، در وصف پرستاران و پزشکان ایثارگر جبهه سلامت تولید شد.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد حسام الدین سراج و فاضل جمشیدی از خوانندگان موسیقی ایرانی قطعه «فصل عاشقی» را با دکلمه مجید مظفری تولید کردند.” حسام‌الدین سراج برای پرستاران خواند”

در این قطعه که در ایام عید فطر منتشر خواهد شد، سراج علاوه بر اجرای آواز، خوانندگی تصنیف را به همراه فاضل جمشیدی انجام داده است.

مجید مظفری (بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون) نیز در این اثر، چند رباعی دکلمه کرده است.

شعر «فصل عاشقی» که به از جان گذشتگان جبهه سلامت در مواجهه با ویروس کرونا تقدیم شده، از علیرضا بهرامی است. ضمن اینکه محسن غلامی نیز تنظیم موسیقی این قطعه را با همراهی گروه نوازندگان سازهای زهی و ضربی بر عهده داشته است.

پیش از این نیز قطعه «همدم» با همراهی سالار عقیلی و پرویز پرستویی به مردم کشورمان که  شرایط دشوار کرونایی را با صبوری و همیت جمعی می گذرانند، تقدیم شده بود.

در سال ۱۳۳۷ در شهر اصفهان در خانواده ای صاحب ذوق دیده به جهان گشود. بزرگترین مشوق وی در تحصیل علم و هنر مرحوم پدرش بود. ایشان بر علوم قدیمه و ادبیات احاطه داشت و از صدای خوش آهنگی برخوردار بود و با اساتید ادب و هنر نظیر استاد جلال الدین همایی، استاد تاج اصفهانی، استاد حسن کسایی و … حشر و نشر داشت. به همین جهت فضایی مستعد برای تربیت فرزندانش فراهم آورده بود. در چنین محیطی جوانه های عشق و علاقه به شعر و موسیقی در جان و دل وی شکوفا شد.

سراج موسیقی را با آموختن تنبک از سیزده سالگی آغاز کرده، سپس سنتور را در اصفهان نزد استاد ساغری آموخته و برای تکمیل آن از اساتیدی چون فرامرز پایور، رضا شفیعیان و پشنگ کامکار بهره جسته است. در زمینه آواز از محضر مرحوم استاد محمود کریمی و استاد محمدرضا شجریان استفاده کرده است. در حال حاضر هم به اغتنام فرصت از محضر اساتید موسیقی و تحقیق در شیوه قدما بهره می برد. شاگردی و تعلم را بالاترین توفیق زندگی خود می داند و به همین لحاظ به موازات آموزش موسیقی تحصیلات خود را در رشته معماری و شهرسازی در دانشگاه شهید بهشتی ادامه داده و موفق به اخذ فوق لیسانس معماری از آن دانشگاه و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه هنر شده است.

” حسام‌الدین سراج برای پرستاران خواند”

 

 

 

 

  • منبع خبر : مهر