مطلع شدم که در هفته‌های اخیر، حسین راغفر از اقتصاددانان اصلاح‌طلب، در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های متعدد فضای دهشتناک و سیاهی از اقتصاد کشور ترسیم کرده‌ است . و با استفاده از کلیدواژه «کودتای اقتصادی» در اخرین سخنرانی خود از «نهادهای امنیتی» خواسته به مساله ورود کنند تا جلوی فروپاشی اقتصادی کشور گرفته شود! «حسین راغفر» […]

مطلع شدم که در هفته‌های اخیر، حسین راغفر از اقتصاددانان اصلاح‌طلب، در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های متعدد فضای دهشتناک و سیاهی از اقتصاد کشور ترسیم کرده‌ است . و با استفاده از کلیدواژه «کودتای اقتصادی» در اخرین سخنرانی خود از «نهادهای امنیتی» خواسته به مساله ورود کنند تا جلوی فروپاشی اقتصادی کشور گرفته شود!

«حسین راغفر» ، استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا که گرایش کاری و تخصصی او حوزه فقر و عدالت است، در نشست  ۲۵ مرداد در موسسه «دین و اقتصاد» در تشریح نامه اخیر ۳۸ نفر از اقتصاددان به رییس جمهور، سخنرانی  بسیار مهمی کرد که بخش‌هایی از آن به قرار زیر است :

«« من هنوز معتقد هستم کودتایی در حال وقوع است. یک ماه و نیم پیش که ما از کودتا حرف زدیم، این‌ها مسخره کردند و گفتند این‌ها زبان سیاست را وارد اقتصاد کردند و می‌خواهند مسئله را امنیتی کنند. دو هفته‌ی پیش یک خانم ترکیه‌ای که ایشان برای FBI کار می‌کرد اعلام کرده بود قرار است در ایران کودتا صورت بگیرد. این خانم اگر چه شهروند ترکیه است و برای پلیس امریکا « FBI » کار می‌کرد که او را از ترکیه تبعید کردند. او اعلام کرد من خبرهای موثق از ادعاهای نهادهای امنیتی آنجا دارم که در ایران قرار است کودتای بزرگی صورت بگیرد و بسیار ناگهانی است. آقای پل [پیلار] هم همین مسئله را تأکید کرد و گفت آقای ترامپ نکند می‌خواهد در ایران کودتای ۲۸ مرداد را تکرار کند؟.  شواهدی دیگری که حکایت از این دارد کودتایی در ایران در حال شکل‌گیری است. امیدوارم که به نتیجه نرسد ولی تاریخ گواهی خواهد داد. بنده عاشق حرف‌هایی که می‌زنم نیستم و همه این حرف‌ها می‌تواند غلط باشد. اما اخطاری هست برای منتهی علیه طیف تفکری که بازار آزاد ترویج می‌کنند و تکرار پدیده‌های شومی که ما در سه دهه‌ی گذشته شاهد آن بوده ایم.

 

آن چیزی که ما می توانستیم انجام دهیم این است که نشانه‌ها را اول به مسئولین کشور و دوم به مردم نشان دهیم و مقصرین را رسماً اعلام می‌کنیم. به همین دلیل بنده شخصاً معتقد هستم که اگر رؤسای سه قوه پای سند بازار ثانویه‌ی ارز را امضاء کرده اند مسئول همه‌ی پیامدهای آن چه سیاسی، چه اقتصادی و هر چیز دیگری هم باید باشند ما گفتیم و تاریخ هم ثبت کرده است. بنابراین آنچه مسئولیت اجتماعی ما بوده را گفتیم و از حالا به بعد هم خواهیم گفت. هزینه‌های آن هم مهم نیست، به دلیل اینکه زندگی مردم بسیار مهم‌تر است!

 

این آن چیزی است که به شدت نگران کننده است که آیا دولت تسخیر شده است!؟  آیا دولت حافظ منافع مردم نیست؟ ، حافظ منافع این گروه‌های قدرت است!؟  وقتی ما این حرف‌ها را می‌زنیم، چپ یا کمونیست هستیم و یا هر چه شما می‌گویید، هستیم. از فردا ما هم نیستیم. آشفتگی‌هایی که درست شده و این فقر و فاقه و مصیبتی که برای جمعیت بزرگی از کشور؛ اعتیاد و تن فروشی و خودکشی و تمام پدیده‌های نامیمون سال‌های گذشته را که شکل داده است را چگونه می‌خواهید جمع کنید؟ این مسئله به مرحله‌ای از نگرانی رسیده که ما مشاهده می‌کنیم برخی آقایان، دولت، مجلس و مقامات مسئول کشور در زمین امریکا بازی می‌کنند.

این اصلی‌ترین مؤلفه‌ فقر و فساد است که ما همزمان از یک طرف شاهد انباشت سرمایه‌های کلان بین گروه خاصی در قدرت هستیم و از سوی دیگر شاهد هستیم که فرآیند بی‌نواسازی جامعه هم شکل می‌گیرد که در آن بخش قابل توجه‌ای از جمعیتی که تاکنون در دوره‌ی جنگ از مواهب حمایت‌های دولت در حوزه‌های عمومی مثل آموزش و بهداشت و یا مسکن مورد حمایت بخش دولت به صورت تعاونی‌های مسکن برخوردار بودند همه‌ی این‌ فرصت‌ها را از دست می دهند.

ارز ما به قدری بدبخت و تو سری خور می‌شود که بسیاری از افغانها ایران را ترک کردند بخاطر اینکه کاری که انجام می‌دادند با این پولی که می‌گرفتند به گفته خودشان متناسب نبود»».

راغفر اعتقاد دارد دستهای پشت پرده در ساختار نظام با برنامه ریزی مثلث شوم سعودی ، اسراییل ، امریکا با مجری گری منافقین در داخل کشور بنای ایجاد التهاب غیر قابل پذیرش در مردم نموده تا بتوانند با شیوه های اعلام نارضایتی آشوب سیاسی بیافرینند. اینکه از ۱۴ خرداد مقام معظم رهبری وقایع پیش رو را در بیانات خود در مرقد حضرت امام راحل (ره)  پیش بینی فرموده و به مردم هشدارهای لازم را داده بودن خود موجب تسلط مردم بر اعصاب جامعه شد و این جنایت بزرگ که دولت فقط ان را به حجم نقدینگی مرتبط نمود را با سکوت درد اگین خود خنثی نمودند،

آنها بصیرت ممتازی دیگر و بسیار شگفت انگیز تر از ۹ دی را به نمایش گذاشتنداما خاموش و بی ریا فقط به خواست ولی زمان و رضای خدا.درد فقر فریاد می آفریند و مردم این درد را با دلار ۱۰ هزارتومانی تجربه کردند و بخاطر حفظ انقلاب خود دم بر نیاوردند و من به تمام مقدسات عالم سوگند میخورم و شک ندارم این مردم استحقاق حضور در ظهور آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه را دارند و لذا با تمام وجود برای این امر مسلم دعای فرج میخوانیم که ارباب ما قدم به چشم ملت صبورمان نهاده و یسر بعد از عسر فراهم آورند.اللهم عجل لظهور فرج ولیک المهدی (ع). والسلام

حمید رضا نقاشیان