دکترین بوفالو دربیت المقدس هم جواب نداد
دکترین بوفالو دربیت المقدس هم جواب نداد

بوفالو که ما در ایران بدان گاومیش اطلاق میکنیم، (به انگلیسی: American bison) نوعی گاو وحشی بومی در قاره آمریکای شمالی است.این جانور از رده‌های بیزون به شمار می‌رود. بوفالو حیوانیست که بیشتر در طول روز به فعالیت می‌پردازد.پوست این حیوان خصوصاً در نواحی گردن و بالاتنه پوشیده از پشمی پرپشت و قهوه‌ای رنگ است. […]

بوفالو که ما در ایران بدان گاومیش اطلاق میکنیم، (به انگلیسی: American bison) نوعی گاو وحشی بومی در قاره آمریکای شمالی است.این جانور از رده‌های بیزون به شمار می‌رود. بوفالو حیوانیست که بیشتر در طول روز به فعالیت می‌پردازد.پوست این حیوان خصوصاً در نواحی گردن و بالاتنه پوشیده از پشمی پرپشت و قهوه‌ای رنگ است. پشم تنش در فصل سرما انبوه تر و همچنین تیره تر میگردد. طول بدن این جانور اگر نر باشد حدود ۴ متر و اگر ماده باشد در حدود ۲/۵۰ متر است. گردنی بسیار کوتاه و سر مخروطی شکلی با شاخ هایی بلند دارد که معمولاً با ریشی انبوه پوشیده شده است. وزن گاومیش نر حدوداً به یک تن یعنی ۱۰۰۰ کیلوگرم می رسد، که حدوداً تا دو برابر وزن گاومیش ماده است. به همین دلیل ، این جانور به عنوان بزرگترین پستاندار آمریکای شمالی شناخته می شود. در هنگام دفاع و مبارزه برای تعیین رده در درون گله، گاومیش نر از شاخ های بلند و منحنی شکلش به عنوان یک سمبل قدرت استفاده میکند. غذای اصلی این حیوان گیاهان رستنی‌ است. با وجود وزن سنگین سرعت این جانور در هنگام دویدن به ۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این حیوان بخوبی میتواند در آب شنا کند. زمان جفت گیری گاومیش ها نیمه دوم تابستان بوده و دوره بارداری ۲۸۵ روز است. طول عمر گاومیش در آزادی (حیات وحش) ۱۵ سال و در اسارت حدود ۲۵ سال میباشد. نماد بوفالو امروزه پرچم ایالت وایومینگ در امریکا را زینت می‌دهد.وایومینگ (به انگلیسی: Wyoming) ایالتی در مناطق کوهستانی غرب ایالات متحده است.این ایالت از لحاظ وسعت در ایالتهای امریکایی جایگاه دهم قرار دارد، اما دومین ایالت کم‌ جمعیت آمریکا است.

دو سوم غربی ایالت را کوه ‌ها و مراتع دامنه شرقی رشته‌ کوه راکی تشکیل می‌دهند، در حالی که یک سوم شرقی دشت مرتفعی است که با نام بالادشت (به انگلیسی: High Plains) شناخته می‌شود. پایتخت این ایالت شهر شاین و پرجمعیت‌ ترین شهر این ایالت است و جمعیتی برابر ۶۰٬۰۰۰ نفر را در خود جای داده‌است.

بعد از انتخابات امریکا که دونالد ترامپ بر رقیب دموکرات خود البته با کمک روسیه در دستکاری کارتهای الکترال متقلبانه موفق به کسب مقام سردمداری در کاخ سفیدگردید  مهمترین شیوه ای که او را در فرایند های اداره امور هدایت نموده دکترین طراحی شده ای با حمایت اف بی آی امریکاست که نام آنرا دکترین بوفالو نهاده اند.و از ایالت های غربی آمریکا به نام وایومینگ به کاخ سفید آمده است.و به احتمال قوی طراح این دکترین قبلا فرماندار آن ایالت بوده است زیرا این رویه قبلا هم در امریکا رواج داشته که فرمانداری در کاخ سفید طرحی را پیشنهاد نماید و نام خود را بر آن نهاده باشد. دکترین گاومیشی ترامپ بی شباهت به رفتار خود بوفالو نیست که بدون تعقل و ارزیابی با شاخ به هر موضوعی حمله ور میشود و این حمله ها تا کنون تبعات بسیار هزینه سازی برای مردم امریکا به بار آورده است. بعد از مخالفت ترامپ با دستاوردهای محیط زیستی پاریس و بعد از شکست مفتضحانه در جریان ممنوعیت ورود اتباع کشورها و بعد از مخالفت با بیمه اوباماکر و بعد از ماجرای  برجام و همه پرسی کردستان عراق و بعد از شکست قریب الوقوع داعش و نهایتا شکست پیشنهاد انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس که بیشترین واکنش های  مخالفت در جهان را به دنبال داشت بنظر میرسد آقای دونالد ترامپ باید و اجباراً دکترین بوفالو را ناکارامد تلقی خواهد نمود.

کنگره آمریکا در سال ۱۹۹۵ قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس منتقل شود اما این مصوبه به رئیس جمهور اجازه می داد هر شش ماه یک بار این تصمیم را بنا به مصالح به تعویق بیندازد.

از سال ۱۹۹۵ هیچ یک از روسای جمهوری آمریکا این جسارت را پیدا نکرده بودند که این تصمیم را اجرایی کنند، حتی خود ترامپ نیز شش ماه پیش همچون روسای جمهور پیشین اجرای این قانون را برای مدت شش ماه به تعویق انداخته بود.

اما اکنون پس از گذشت ۲۲ سال از تصویب این قانون، دونالد ترامپ با اجرای دکتریت بوفالواین جرئت را پیدا کرده است که از انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس سخن بگوید و علی رغم مخالفت اجماعی بسیار عظیم در جهان بخواهد آن را اجرایی کند.

امام خمینی رحمت الله علیه جمله بی نظیری دارند و میفرمایند : « فلسطین پاره تن اسلام است» و امروز تن اسلام زخمی بزرگ بر خود را به مداوا میطلبد و همبستگی جهان اسلام دکترین بوفالوی امریکایی را در کاخ سفید دفن خواهد نمود. ان شاالله. والسلام