اعتراضات دوهفته اول دی ماه ٩۶ در بررسی و بازجویی ها اگر چه اقتصادی و ناشی از رفتار خارج از بنیه بازدارنده ی  دولت نبوده است اما فراموش نکرده ایم که این دولت از شورای نگهبان و اراء مردم ولو تصور شود ناپلئونی و حتی ضرب و زور اقدامات غیر اخلاقی در انتخابات، مهر تایید […]

اعتراضات دوهفته اول دی ماه ٩۶ در بررسی و بازجویی ها اگر چه اقتصادی و ناشی از رفتار خارج از بنیه بازدارنده ی  دولت نبوده است اما فراموش نکرده ایم که این دولت از شورای نگهبان و اراء مردم ولو تصور شود ناپلئونی و حتی ضرب و زور اقدامات غیر اخلاقی در انتخابات، مهر تایید گرفته و در طول نزدیک به ۵سال استقرار خود چه دلسوزیهایی برای سر و سامان دادن به وضع تولید و اشتغال و معیشت مردم نکرده است؟

آخر فقط بخاطر اینکه صبح ها هر روز رئیس دولت دیر به محل کار تشریف میاورند، میشود گفت راحت طلب و بی انگیزه اند؟

آخر فقط بخاطر اینکه کمی از صاحبان مکنت و مرتبطین با خارج حمایت میکند ، جایز است آنها را ۴درصدی و طرفدار زرپرستان تلقی کنیم؟

آخر فقط بخاطر اینکه گاهی بدلیل عدم سوء استفاده خارجی ها مطالبی را پشت پرده و پنهان از مردم اداره میکند و نزد مردم نوعی دیگری ارائه میکند، میتوان به ایشان تهمت تزویر زد؟

آخر فقط بخاطر اینکه گاهی مصلحت اندیشانه نیاز است یک مطلبی را وارونه بگوید میتوان این دولت را به دروغگو بودن متهم نمود؟

آخر فقط بخاطر اینکه گاهی برای کیفیت بخشیدن به عمق استراتژیک علم مدیریت نیاز به دستکاری در آمار ها میشود، میتوان این دولت را آمار ساز قلمداد نمود؟

آخر فقط بخاطر اینکه دوستانی از دولتهای اروپایی دارند و موضوع برجام را که این همه به شکوفایی اقتصاد و روابط خارجی مساعدت نموده، و تمام قد مورد عنایت واقع شده و تمام بهانه ها را از آمریکا و مخصوصا دونالد ترامپ گرفته، میشود ، متهم به زد و بند با استعمارگران نمود؟

آخر فقط بخاطر اینکه شاید سهوا قدر و منزلت ارتقاء کیفی دانش هسته ای و شهدای ارجمند آن را با بتون ریزی تازه آنهم بخاطر ارتقاء سطح دیپلماسی همسو نموده است ، ندانسته همینطوری خیلی ساده میتوان به خیانت متهم نمود؟

آخر فقط بخاطر اینکه کمی تا قسمتی از مدیران این دولت بخاطر این همه سال کار طاقت فرسا کمی حقوق اضافی دریافت نموده و کمی تا قسمتی رعایت صرفه بیت المال را نکرده اند، ایشان را به تبعیض متهم کنید؟

آخر فقط بخاطر اینکه کمی تا قسمتی با مدیران و سهامداران بانکها رابطه ای خصوصی دارند بدون توجه به فواید این روابط پشت پرده برای ملت و اقتصاد و روابط خارجی ، میتوان دولت را باند باز معرفی کنید؟

آخر فقط بخاطر اینکه هزینه های اداره دولت آنهم کمی تاقسمتی افزایش داشته ، و مجبور به نزدیک ٣برابر کردن پایه پولی در کشور شده است، این دولت را ضد ملی قلمداد کنید؟

آخر فقط بخاطر اینکه قاچاق کالا در کشور موجب ورشکستگی تولیدات داخلی شده ، به اینکه دولت مجبور به تعویض منابع ارزی با ریال است، و نفس قاچاق کالا به مبادلات ارز و ریال کمک شایانی نموده و

در بسیاری اوقات کسری نقدینگی را کاهش داده، بسادگی میتوان دولت را طرفدار جریان افسار گسیخته قاچاق معرفی نمود؟

فرض کنیم رئیس دولت روحانی نبود و علم دین نخوانده بود باز هم توقع داشتید همه مسائل تاریخ اسلام را بداند و در خصوص تعاریف از موضوعات تحریفی صورت نگیرد؟

آخر انصاف کجا رفته که نمیبینید این دولت چقدر نسبت به شهدا وفادار است و هر شب و هر روز رئیس دولت به منزل یک شهید رفته و از ایشان تقدیر و تشکر میکند که شهید شدند؟ و گاهی اگر زنده های از جنس همانها را تحقیر میکند را ایراد میدانید؟

آخر انصاف کجا رفته که نمیبینید این دولت تمام هم و غم خود را از ابتدا صرف حل و فصل مشکلات مسکن مهر که فی الواقع رفع حاجت اولیه جامعه فقیر بوده است، نموده و برای اتمام و تکمیل آن هیچ یک از وزراء خصوصاً وززیر راه خواب و خوراک نداشته است؟

آخر انصاف کجا رفته که نمیبینید دولت تمام هم و غم خود را مصروف حفظ ارزش پول ملی نمود و با جلوگیری از افزایش نرخ تورم چه میزان اقتصاد را پویا نموده و فقط بخاطر یک کمی افزایش نرخ ارز آن را متهم به بی تدبیری میکنید؟

آخر انصاف کجا رفته که نمیبینید این دولت چه میزان به آزادی اعتقاد داشته و مزاحمتی برای تحکیم اصول اعتقادی در فصل حجاب و بی بند وباری و آسیب های اجتماعی نداشته و همه آنها را در سرفصل حمایت از آزادی قلمداد نموده است؟

آخر انصاف کجا رفته که نمیبینید ۵سال است طرح تغییر ساختار بانکی که به خونخواری ملت مشهور و در ترویج ربا نظافت را از زندگی پاک و حلال مردم به نجاست مبدل نموده، در دست دولت به چه اعتلای با اهمیتی از تصمیمات نایل و در آینده ای متکی به وعید در شرف اجراست؟

آخر انصاف کجا رفته که اگر این دولت که جز دلسوزی برای آحاد فقیر و بی بضاعت جامعه دغدغه ای ندارد با دولتهای سید ضیاالدین طباطبایی و حسین علا و منوچهر اقبال مقایسه شود؟

رشد روز افزون اقتصاد را که دایم سازمانهای جهانی تعریف میکنند نمیبینید؟

مبارزه بی امان با فساد را که تمام همت دولت مصروف آن است نمیبینید؟

اینها نشان میدهد که این ملت به ناشکری دچار شده و ارزش و قدر و منزلت این دولت دلباخته به خدمت و متنفر از قدرت و ثروت  را نمیشناسند.

هشدار میدهم که قدر نعمت بدانیم که به مصیبت بی غیرتی و بی همتی و بی لیاقتی وبی شرافتی دچار نشویم.

والسلام

حمید رضا نقاشیان